پرسشهای ازمون تولید محتوا و جریان سازی خبری در فضای مجازی

بسمه تعالی

پرسشهای ازمون تولید محتوا و جریان سازی خبری در فضای مجازی

۱۸ آذرماه ۱۳۹۶

ویژه دبیران و سردبیران معاونت سیاسی صدا وسیما

زمان ازمون : ۶۰ دقیقه

فقط به ۴ سوال پاسخ دهید و هر سوال  5 نمره دارد

  • دور راهبرد اصلی در جریان سازی خبری را نام برده و پاسخ دهید در خصوص فعال شدن سلبریتی ها در زلزله کرمانشاه کدام راهبرد و چگونه می توانست به جریان سازی مفید به حال اسیب دیدگان منجر شود؟

 

  • نقش تحلیل و شناخت ماهوی از تحولات و رویدادها در جریان سازی خبری چیست ؟ برای مثال ایا می توان با استناد به سخنان و مواضع نامتعارف ترامپ او جریان سازی خبری مبنی بر نادان و احمق بودن رییس جمهور امریکا ایجاد کرد؟

 

  • مهمترین محورهای جریان سازی خبری علیه نظام اسلامی مربوط به چه حوزه هایی است و رسانه های داخلی چگونه ممکن است بدون اینکه اگاهی داشته باشند نقش مکمل جریان سازی دشمن را ایفا کنند؟

 

  • با ذکر کارکردهای اصلی رسانه ها در جهان امروز درباره مهمترین نقش شهروند- خبرنگاران در جریان سازی خبری و نسبت ان با کارکردهای نوین رسانه با مثال توضیح دهید؟

 

  • درباره جریان سازی شبکه خبری العربیه در رویدادهای استعفای سعد حریری و کودتای نرم علیه شاهزدگان سعودی مختصرا توضیح دهید.

 

  • سه نمونه از برند سازی شخصی موفق و مثبت در فضای رسانه ای ایران و سه نمونه از برندسازی ناموفق و منفی نام برده و مسولیت رسانه ملی را در این فضا بین کنید ؟

موفق و موید باشید

 امیر دبیری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالب

آخرین مطالب

پربیننده‌ترین مطالب

بایگانی شمسی

لیست پخش