یادداشت‌ها و مقالات شخصی

ایا من انسان متمدنی هستم ؟

انسانها ی امروزی خود رامتمدن می دانند زیرا در مدینه یا شهر زندگی می کنند زیرا لباس ها ی جدید می پوشند و دهها دلیل بی ربط دیگر .درحالی که معنای متمدن بودن را بهتر ازهرکس تزوتان دودوروف بیان می کند وقتی می نویسد:

(( متمدن بودن درهمه جا وهمه گاه به معنای ان است که به رغم تفاوتی که بادیگران در روش زندگی داریم انسانیت انها را نیز بتوانیم درک کنیم و بپذیریم .))

اندره شوارتزبارت هم این معنا را در روایتی زیبا بیان می کند که ازخاخام اعظمی پرسیدند چرا لک لک که در زبان عبری به خاطر نوع دوستی هاسادا (مهربان ) نامیده می شود در رده جانوران ناپاک قرار می گیرد . خاخام پاسخ داد چون فقط  به همنوع خود عشق می ورزد.

حال باز ازخود بپرسیم چقدر متمدن هستیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا