اسلایدر / مهمترین مطالب

الزامات نگارش پایان نامه دانشگاهی

   دانشجویان عزیزی که پایان نامه با اینجانب گرفته اند به نکات زیر با دقت توجه کرده و در تمامی مراحل رعایت کنند.

  • در تعیین موضوع حتما به علایق و توانایی ها خود و نیاز های جامعه توجه کنید . از این رو بعد از مطالعات کافی موضوعات را فهرست و برای استاد راهنما ارسال کنید تا ازمیان انها یکی  انتخاب و تکمیل شود. بدیهی است درخواست ارایه موضوع بصورت فی البداهه از جانب  استاد راهنما منتفی است .

  • تمامی پایان نامه ها باید در ۴ فصل باشد . فصل اول کلیات و طرح پژوهشی است . فصل دوم که چارچوب مفهومی و نظری است شامل سه بخش اصلی ا ست اول پیشینه پژوهش که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دوم چارچوب نظری یا تئوریک  و سوم روش شناسی  . فصل سوم متن اصلی تحقیق است که شامل دو بخش اصلی است . یکم جمع اوری داده ها و دوم تجزیه و تحلیل داده ها و هر کدام از این دو بخش می تواند در چند بخش جزیی تر قرار گیرد. فصل چهارم نتیجه گیری و جمع بندی و ارایه پیشنهادهاست . این چارچوب باید در پایا ن نامه ها رعایت گردد.

  • رعایت اصول ارجاع دهی علمی در متن پایان نامه مبتنی بر روشهای اکادمیک مندرج در کتابها و مقالات کاملا ضروری است و منبع سازی و رفرنس دهی جعلی قابل قبول نیست

  • رعایت نکات ویرایشی و دستوری زبان فارسی مهم و غیر قابل اغماض  است .

  • هر گونه کپی – پیست و تقلب علمی به هر دلیلی در پایان نامه  در هر مرحله به منزله انصراف اینجانب از راهنمایی رساله است .

  • دانشجو موظف است بعد از دریافت نقشه و طرح کلی پایان نامه از استاد راهنما و بعد از تهیه هر فصل آن را برای اصلاح و تایید ارسال نماید و بدون اخذ تایید از شروع فصل بعد پرهیز کند.

  • تعجیل و اصرار بر تکمیل پایان نامه زودتر از زمان منطقی و قانونی موجه و قابل پذیرش نیست .

  • دانشجو موظف است در صورت درخواست استاد راهنما در هر مرحله ای منابع یا فیش های جمع اوری شده خود را ارایه دهد.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =

دکمه بازگشت به بالا