یادداشت‌ها و مقالات شخصی

چند نکته و تامل

۱- نشریه یا لثارات مجله ای هتاک است و توهینی که به بازیگران سینما کرده بود قابل توجیه نیست اما با لغو امتیاز آن مخالفم. با لغو مجوز هیچ نشریه ای موافق نیستم.. بهترین کار جریمه نقدی فردی است که این توهین را نموده است.. جریمه نقدی به حدی که تا سالها پشت دستش را داغ کند. . البته حد شرعی این جرم جای خود دارد که دادگاه تعیین می کند…. اما نباید صدای یک تفکر هرچند افراطی را در جامعه خفه کرد…اگر این برادران نتواند حرفشان را از طریق مجله بزنند باید صدای اگزوز موتورهایشان را تحمل کنید.

۲-برادر محترم آقای مسوول چرا ۲۰ تن میوه قاچاق را معدوم کردی… چرا برکت خدا را معدوم کردی. . اینکه میوه قاچاق بوده و ضبط شده خیلی خوبه اما چرا معدوم کردی این میوه ها را بین فقرا و کودکان کار و مدارس مناطق محروم توزیع می کردید… ای کاش کمی قبل از هر تصمیمی مقداری فکر کنیم.

۳- امروز بیشتر از آنکه سوگوار شهادت صادق آل محمد (ص) باشم سوگوار مظلومیت و محجوریت فقه پویا و اجتهاد جعفری هستم که پیامد ان خروج فوج فوج جوانان از دایره دینداری و شریعتمداری و ترکتازی متحجرین و خشک مغزان دنیا پرستی است که از ابتدا رویاروی علی و آل علی بودند و آمروز موجب وهن دین و مذهب و شریعت آند. صلی الله علیک یا جعفر بن محمد

۴- نظر به اینکه در هر مناسبتی اعم از میلاد و شهادت مردم همیشه در صحنه برای تفریح و شادمانی و هواخوری عازم شمال و سواحل خزر می شوند و شان نزول این تعطیلات از بین رفته مدیریت و شجاعت وشهامت فرهنگی وانقلابی این است که برای احترام به اهل بیت پیامبر سالگردهای شهادت وفات ایشان را از تعطیلی خارج کرده و صرفا ایام میلاد این بزرگواران تعطیل شود تا بیشتر از این در این دوگانگی های و تضادهایی فرهنگی سرگردان نباشیم.و مسافران شمال بیش از معذب نباشند و از وجدان درد خارج شوند
پی نوشت: دفتر مراجع معظم تقلید و شورای عالی فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی برای استحضار و اقدام لازم

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 5 =

دکمه بازگشت به بالا