یادداشت‌ها و مقالات شخصی

دولت بزرگترین بدهکار شهرداری تهران

دولت‌ها در ایران نه تنها بابت پرداخت نکردن حق السهم شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی بدهکار مردم هستند بلکه دولت و مجلس باید توجه کنند هزینه های تهران مختص مردم تهران نیست بلکه مردم عزیز سایر شهرها و روستاها بیشتر از این زیرساخت ها استفاده می کنند هر چند مالیات و عوارض آن را شهروندان تهرانی پرداخت می کنند. برای مثال می توانید در این شبها به پارکها و فضاها و تفرجگاههای عمومی تهران مراجعه کنید و غلبه مردم شهرستانها بر تهران را به عینه ببینید البته پلاک خودروها نیز تاحدودی موضوع را روشن میکند.دولت در این خصوص یعنی کمک فوق العاده به شهرداری تهران برای ایجاد فضاهای تفریحی مسوولیت سنگینی دارد. کشور ما و حتی شهر ما تهران در این خصوص متاسفانه بسیار کمبود دارد. قوانین بی منطقی مانند تعطیلی اصناف در ساعت ۱۲ شب نیز این محدودیت ها را مضاعف کرده است که نیازمند بازنگری جدی است و دست کم تا ساعت ۲ باید تمدید شود.
پی نوشت: امشب پل طبیعت آنقدر شلوغ بود که بی اغراق در این منطقه وسیع جا برای راه رفتن مردم نبود و دل انسان از محرومیت و مظلومیت مردم به درد می آمد.هر چند تصور کنید مدیریت شهری در سالهای اخیر با وجود محدودیتهایی همین زیر ساخت ها را ایجاد نکرده بود.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا