اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

در سوگ رحلت ایت الله هاشمی رفسنجانی

انا لله و انا الیه راجعون

بعد از ارتحال امام راحل که یک امت را سوگوار کرد امروز و با درگذشت ایت الله هاشمی رفسنجانی دومین ضایعه بزرگ انقلاب اسلامی بر نظام اسلامی وارد شد.

 ایت الله هاشمی از موسسان اصلی نظام جمهوری اسلامی بود که تا امروز در حساس ترین مسئولیت ها و موقعیت ها ایفای نقش می کرد و در سخت ترین شرایط نیز پیوند عمیق خود با امام و نظام و رهبری را نگسست . فراموش نمی کنم در یکی از مقاطع حساس کشور به حضور ایشان رسیدیم و ایشان بعد از ارایه تحلیلی از شرایط کشور و بی مهری هایی که به ایشان شده در نهایت گفت همه باید از ایت الله خامنه ای حمایت کنیم زیرا بسیاری از تندرو ها قصدشان از حمله به من حمایت از رهبری نیست بلکه برای خالی کردن اطراف ایشان است  بنابر این برای حفظ نظام باید حامی رهبری بود.

ایشان همواره رهبری را نقطه تعادل نظام و کشور می دانست .

اقای هاشمی یکی از جسورترین و شجاع ترین سیاست مداران ایرانی بود که همواره در مقاطع گوناگون برای بیان حقیقت از منظر خویش ملاحظه ای نداشت و دلخوری این وآن تاثیری در مواضع ایشان ایجاد نمی کرد.

صبر و استقامت و پایداری درپیگیری اهداف و کوتاه نیامدن در برابر مخالفان و تحمل منتقدان  از دیگر ویژگی های ایشان بود که برای همه درس امور بود.

 عشق به ایران و توسعه ایران همواره در سخن و عمل ایشان هویدا و البته ستودنی  بود از معدود سیاست مدارانی بود که بارها برای نام ایران گریه کرد

. برای این عالم بزرگ و مفسر قران غفران و رحمت واسعه الهی مسالت می کنم و امید است ارمانهای این روحانی و سیاست مدار جلیل القدر با استمرار راه آن بزرگ مرد تحقق یابد

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا