اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

لطفا بوق بزنید

یکی از عجایب هند این است که برخلاف دیگر کشورها که رانندگان به بوق نزدن دعوت می شوند در هند در پشت خودروها و حتی در تابلوها نوشته شده لطفا بوق بزنید please horn
و همین دعوت به بوق زدن منجر به این شده که شما در خیابانهای هند سرسام گرفته و از سروصدای زیاد کلافه می شوید و این قصه از ساعت ۶ صبح تا نیمه شب ادامه دارد. رانندگان هندی اصولا از اینه بغل و راهنما استفاده نمی کنند و اگر قصد گردش به راست یا چپ داشته باشند بوق می زنند و بقیه باید خوب گوش کنند تا تصادف نشود . نکته جالب اینکه علی رغم این همه هرج و مرج شما بسیار کم شاهد تصادف هستید و این هم از عجایب هند است . حرکت موتورها و دوچرخه ها و سه چرخه ها و خودروها ی کهنه و نو و لوکس و اتوبوس ها و انبوه ادم ها در کنار هم صحنه های عجیبی از ترافیک در هند می سازد. نکته دیگر این هند مانند انگلستان فرمان خودروها سمت راست است .

نکته جالب دیگر شبکه حمل ونقل فراوان و ارزان در هند است ریکشا موتور ها یا همان موتورهای سه چرخ به وفور در هند پیدا می شود و حتما باید قبل از سوار شدن با انها چانه بزنید تا قیمتی معادل نصف رقمی که می گویند را بپردازید . در شهرهای بزرگ تر شرکت هایی مانند اولا ola و uber می توانند با قیمت های ارزان و سرویس دهی خوب به نیاز شما پاسخ دهند. مانند همین اسنپ و تپسی در تهران .

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا