اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

تبریک عید نوروز

رعد زند همی دهل ، زنده شده است جز و کل
در دل شاخ و مغزگل بوی بهار می کشد
لطف بهار بشکند رنج خمارباغ را
گرچه جفای دی کنون سوی خمار می کشد

روزهای واپسین اسفند ماه ایرانی به شوق فروردین بهاری ، دلها و قلبهای ایرانیان را عطرآگین به امید و زندگی می کند. گویی که بهار از نیمه اسفند ماه اغاز می شود و در لحظه تحویل سال به اوج شکوه و شکوفایی خود می رسد و این بهجت و شکفتگی میراث ارزشمند و گرانسنگ نیاکان حکیم و فرزانه ما ایرانیان است که در قالب سنتهای باستانی و ایرانی سرمایه حیات معنوی و فرهنگی امروزمان شده است .
نوروز بهانه ای است برای فراموشی شکستها و سختی ها و بیماری ها و بیدادها و نداری ها و تنهایی ها و غم ها وترس ها و دل بستن به وصال پیروزی ها و اسانی ها و سلامتی ها و دادگری ها و دارایی ها و با هم بودن ها و شادی ها و شرزه ها و زندگی برای ارزشمند زیسته شدن مانند هوا به این ویژگی ها نیازمند است .
درنوروز ۱۳۹۶ خورشیدی برای همه دوستان و همکاران و همدلان و هم اندیشان و مردم عزیز ایران زمین سالی اکنده از معنویت وشادمانی و پیروزی و عقلانیت و و پرستش و نیکی و اموختن و زیبایی ارزومندم و امیدوارم به برکت تقارن این ایام با سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها سال پیش رو مشحون از توفیقات در طی مراحل کمال همه ما باشد .
ایران عزیزمان نیز علی رغم توفیقات بدست امده همچنان تشنه پیشرفت ودادگری و عقلانیت و اخلاق و صلح و مداراست و امید است همه ما در هر موقعیت و منزلتی که هستیم نه از سر اجبار و تظاهر بلکه از سر شوق و ایمان برای اعتلای نام میهن عزیزمان ساعی و کوشا باشیم .

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا