اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

درباره مناظره نخست

 

 

نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری حاوی چند نکته مهم بود

  • دولت یعنی اقایان روحانی و جهانگیری رقیب اصلی خود را قالیباف می دانند نه رییسی و برای زمین زدن قالیباف از هیچ “اقدام ” ی فروگذار نخواهند کرد متقابلا قالیباف هم تمام عزم خود را برای پیروزی جزم کرده

  • سکوت رییسی در واکنش به حمله مشترک روحانی – جهانگیری نشان داد ایشان نه تسلط و توان پاسخ دهی دارد و نه اتحادی راهبردی در نامزد اصولگرایان وجود دارد.

  • قالیباف با ملقب کردن دولت فعلی به دولت چهار درصدی و دولت حرف وو تنبلی اردوگاه روحانی را بدجوری عصبانی و مضطرب کرده است حملات شدید به قالیباف در شبکه های مجازی همین را نشان می دهد.

  • سایت امد نیوز به ستاد اصلی تخریب قالیباف تبدیل شده است و به شکل ناشیانه ای به تولید و توزیع دروغ و شایعه و تحریف می پردازد.

  • سطح بحثها در مناظرات کارشناسی است و تقریبا همه نامزدها در نقد دولت احمدی نژاد هم نظر هستند هر چند برخی طرفدارا ن در فضای مجازی از سر بی تجاهل یا تغافل سعی در دو قطبی سازی دارند.

  • اجرای مناظره اشکالات زیادی دارد از جمله اینکه ساختار جذاب طراحی نشده و سوالها خیلی کلی و کلیشه ای است و زنجیره سوالها منقطع است .

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 17 =

دکمه بازگشت به بالا