یادداشت‌ها و مقالات شخصی

ضرورت شفاف سازی و انتشار اطلاعات

یکی از لوازم توسعه یافتگی است شهروندان حق دارند اطلاعات مربوط به حوزه عمومی را بدانند و خط قرمز انتشار اطلاعات اول حریم خصوصی انسانها و دوم امنیت ملی است و تمام بقیه خط قرمزها ساختگی و سلیقه ای و من دراوردی و نشانه ای از عقب ماندگی است مثلا شهروندان حق دارند بدانند این برجهای خلق الساعه در شهر متعلق به کیست و تقریبا با چه میزان سرمایه گذاری و با چه کاربردی ساخته می شود همانطور که کنار پارک ها وسعت و سال ساخت انها را می نویسند پیشنهاد می کنم از ظرفیت فضای مجازی برای این شفاف سازی و ابهام زدایی استفاده کنیم و با انتشار عکس برجهای تهران به تبادل اطلاعات در این خصوص بپردازیم شاید این کمپین منجر به این شود که سامانه انتشار اطلاعات فضاهای عمومی ایجاد و پنهان سازی های بی مورد از جامعه رخت بر بندد. این قاعده شامل برج ها ی نهادها و سازمانهای دولتی هم می شود ( به استثنای اماکنی که قانونا امکان عکس برداری از انها ممنوع است و ان هم با علایم مشخص شده است )البته اگر اشکالی و ضرری هم متوجه این پیشنهاد است مطرح فرمایید اما تصورم این است که شفاف سازی باید از یک جایی شروع شود هر چند برخی دردشان اید که اصلا مهم نیست زیرا باید الزامات زندگی در جهان نو را بپذیرند.
عکس روبرو برجی نیمه کاره در شهرک غرب پایین تر از بیمارستان اتیه است که سالها اینطور نیمه کاره مانده و نمی دانم برای کیست و چرا تکمیل نشده و چه سرنوشتی پیش رو دارد؟ و قرار است چه کاربردی داشته باشد؟ شما می دانید ؟

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا