یادداشت‌ها و مقالات شخصی

چرا موزه ها مهم هستند؟

بازدید از موز های دوران اسلامی و ایران باستان را در تعطیلات نوروز پیشنهاد میکنم مهمترین پیام این بازدید ، علم و اگاهی ایرانیان به وجود٧ هزار سال تمدن مستند از سابقه زندگی ما ایرانیان و قدمت و ریشه واقعی ماست این سابقه هویت بخش و مسوولیت اور است ایا زندگی امروز ما ایرانیان در شان و متناسب با این ریشه و تبار است ؟ایا فرهنگ عمومی ما نشانی از این تبار دارد؟ ایا کارکرد نهادهای دولتی متناسب با این سابقه تمدنی

 

 

 

 

است ؟ بازدید از موزه ها برای عکس سلفی ویادگاری گرفتن نیست برای وقت گذرانی نیست برای تامل و تفکر کردن و باز اندیشی در ذهنیت هاست برای داشتن نگاه جدیدی است و اغاز زندگی جدید. این گونه است که موزه پلی بین شناخت گذشته برای ساختن اینده است بدون اتصال به گذشته نمی توانیم اینده را بسازیم ملتهایی که به گذشته بی اعتنا هستند یا گذشته تحریف شده را اموختند در اینده ای قرار می گیرند که دیگران برای انها ایجاد می کنند.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا