اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

ای منتهای مهربانی

ای خداوند بزرگ و ای منتهای مهربانی ، بخشش ؛ سخاوت و رحمت
ای خالق هر انچه دیده می شود و هر انچه از نظرها پنهان است یا ظاهر و یا باطن
ای قادرمتعال و بی نیاز از هر پرستش و نیایش و مستغنی از هرگونه ندا و خواهش
دراین شب رحمت و مغفرت که تو آن را شب قدر نامیده ای و درهای اسمان را به روی بندگان عاصی و محروم و غافل و محتاج گشودی
این بنده کمترین به اذن تو و لطف نا متناهی تو با کوله باری از گناه و غفلت و جهالت و قلبی مکدر از معصیت و روحی الوده به دنیا و مافیها و نفسی در بند و زنجیر روزمرگی ها و تنی ضعیف و رنجور و رو به افول و زبانی مشغول به لغو و بیهوده گویی و چشمانی الوده به ناپاکی ولی با دلی شکسته و تنها و امیدوار به رحمت و بخشایش تو ، روی به سوی تو نهاده ام و با تمامی ذرات وجود بی مقدار و بی قرارم از درگاه ربوبی تو ملتمسانه می خواهم که در این شبهای عزیز دست نیاز و احتیاج من را به الطاف اشکار و نهانت رد نکنی و این جان خسته را از برکات و نعمات خفی و جلی محروم نسازی .
خدایا این نماز و روزه و دعا و تضرع و خشیت و انفاق و توسل و ذکر بی مقدارمن همه و همه دست و پا زدن ها یی است بی حاصل برای جلب توجه و عنایت تو که بزرگترین و زیباترین و عزیزترین در قلب منی.تلاشی است برای انکه رحمت خاص تو بر جان افسرده من بدمد وجانی دوباره بخشد.
ای محبوب قدیم و ای معشوق ازلی و ابدی مومنان و مخلصین و اهل یقین :
خواسته های من و ارزوهایم منبعث از دریچه محدود نگاه کوته بین من است که در قدرت ؛ ثروت ؛ عزت ومکنت و منزلت منحصر مانده است اما تو که خالق من هستی بهتر می دانی که نیاز من چیست و کدام توشه پر بارتر است و فاصله این کمترین را با سرمنزل مقصود که رضوان توست کوتاه می کند ن می دانم “آن” چیست و به این جهل و نادانی می بالم که شاید منتهای توکل باشد اما ” آن” را از تو می خواهم . و این خواستن را به توسل به اولیا و مقربین درگاهت گره می زنم که این شبها مزین و متبرک به نام سرسلسله انها مولا علی (ع) است . او که تاج بندگی تو را بر سرداشت و عزت دو جهان را حاصل کرد و در جان عشاق تو همتا و همنشین محمد مصطفی (ص) است . امیری که با عبور از مقام اسلام و ایمان و تقوا و یقین تجسم رضا به قضای تو بود .
ای خدای مهربان در این شب قدر و با منزلت ؛ خویشتن را در دریای انسانهای نیازمند و پریشان و متحیر غرق کرده و برای انها دعا و مسالت دارم زیرا که رحمت و عنایت تو انقدر وسیع وفراگیر است که همه ملتمسین و متوسلین به درگاهت را در برمی گیرد چه برسد به من کمترین و خواسته های حقیر و بی مقدارم
خدایا برای همگان سلامتی و صحت جسم و روح و روان ، ارامش و اسایش درونی و بیرونی ، رزق و روزی وسیع ، قلب سلیم ، دست و زبان و فکر بی ازار، جان و قلب خاشع و خاضع و متواضع ، دوری از ظلم و تعدی و تجاوز ، برکناری از جنگ و نزاع و مجادله ،زندگی و حیاتی سرشار از عشق و محبت و عاطفه ، عمری در طلب دانش و معرفت ، انتخابهایی متکی بر خرد و علم و تجربه ؛ سرنوشتی توام با بخت یاری و موفقیت ، اهدافی بلند و عالی ، اینده ای مملو از امید و روشنی و دینداری خالصانه و روشن بینانه و پرهیز از ریا و تظاهر و تزویر ، شوق و رغبتی فزاینده به عبادت و نیایش ، توان و توفیق دستگیری از فقرا و ضعفا ، قلبی مهربان با یتیمان و محرومان ، شجاعت و غیرتی در برابر ظالمان و مستکبران مسالت می کنم
امین یا رب العالمین

ا

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا