اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

اگر کل کشور عزای عمومی اعلام شود کم است

اگر کل کشور عزای عمومی اعلام شود کم است
خبر خودکشی میثم ١٢ ساله در ابادان بخاطر فقر و فروخته شدن دوچرخه اش بدون تردید از مهیب ترین و تلخ ترین رویدادی جهان است که اگر سه روز در کشور عزای عمومی اعلام شود کم است شرم باد بر این نظام اجتماعی که چنین فجایعی در ان رخ می دهد همه ما باید منتظر قهر الهی باشیم درختان و جمادات بر ما نفرین می فرستندکه نوجوانی در میان ما در ١٢ سالگی به زندگی پایان می دهد
شرم باد بر مدیران رفاهی و حمایتی که نتوانستند به موقع این فرزند ایرانی را شناسایی و درد او را در مان کنند شرم باد بر همسایگانشان که چنین بی تفاوت زندگی می کردند شرم بر همه ما که کم و زیاد با رفتارها و گفتارهایمان در ایجاد این فاجعه دخیل و شریک هستیم همه مشغول دنیا و قیل و قال روزمره هستیم ودرکنارمان عده ای مظلومانه پرپرمی شوند
الهی العفو
اگر امیرالمومنین امروز بودند چه می گفتند و چه می کردند؟ آن امام بزرگواری که همیشه نگران نان شب و غم دل ایتام بودند؟وهمه قیل و قال عالم را فدای اشک یک یتیم می کردند؟
آن امامی که باورداشتند برای کنده شدن خلخال ازپای دختر یهودی اگر جان بدهیم کم است برای به داراویخته شدن پسرک مسلمان ایرانی چه حکمی می دهند؟

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا