یادداشت‌ها و مقالات شخصی

تمامت خواهی به زبان ساده و با مصداق

دانشجویی در کلاس پرسید توتالیتاریسم یا تمامت خواهی یعنی چه ؟ گفتم به شورای شهر تهران مثلا اصلاح طلب نگاه کن از سر نگرانی از ورود چمران که یک عضو علی البدل اصولگراست به شورا ،با انتخاب محسن هاشمی رییس شورا بعنوان شهردار مخالفت می کنند این یعنی اخر تمامت خواهی و انحصار طلبی حتی به قیمت قربانی کردن منافع شهروندان .خواستم نظریه توتالیتاریسم را توضیح بدهم که دانشجو گفت کاملا شیر فهم شدم استاد در ضمن بومی سازی اندیشه سیاسی را هم اموختم.

اگر برای #اصلاح_طلبان ذره ای عقل باقی مانده باشد باید همه توان خود را برای شهردار شدن #محسن_هاشمی بکار گیرند. کارنامه #شهرداری_تهران در دوران پس از #قالیباف فروتر از افتضاح است و مردم ناراضی اند و کارگاه #سازندگی #شهر تعطیل شده است .

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا