یادداشت‌ها و مقالات شخصی

جناب اقای روحانی از وضعیت اشفته ثبت نام در مدارس خبر دارید؟

مشاهدات میدانی خبرنگاران از مدارس تهران حاکی از نابسامانی و سرگردانی بسیاری از والدین و دانش اموزان و حتی مدیران اموزش و پرورش است و درحالی که تنها ۲۰ روز به اغاز سال تحصیلی باقی مانده است بسیاری از دانش اموزان هنوز بلاتکلیف هستند.

به گزارش خبرنگار تابناک  برای نمونه تعدادی زیادی از دانش اموزان مقطع متوسطه اول در منطقه ۲ اموزش وپرورش هنوز در مدارس موجود دولتی این منطقه ثبت نام نشده اند و مدیران مدارس هر گونه ثبت نام را به مجوز و نامه  اموزش و پرورش احاله می دهند و مدیران اموزش و پرورش نیز مساله را به نبود ظرفیت و کلاس کافی مربوط می دانند و در سوال پدران و مادران که با این اوضاع تکلیف فرزندان ما چه می شود می گویند این مشکل خودتان است و معلوم نیست چه شود.

پیگیری های فراوان اولیا  از دفتر وزیر  و وزارت اموزش و پرورش هم بعلت بی وزیر بودن این وزارت خانه نتیجه ای جزنامه نگاریهای بی حاصل و اتلاف وقت و گاهی تحقیر مراجعین  نتیجه ای در بر ندارد .

باید در اینجا این پرسش را مطرح کرد واقعا اقای رییس جمهور از این وضعیت اشفته در مهمترین بخش دولت یعنی وزارت اموزش و پرورش مطلع هست ؟ اگر مطلع هست که چرا رسیدگی نمی شود و اگر مطلع نیست باید سازوکار کسب اطلاع ایشان از مسایل و مشکلات مردم مورد بازنگری قرار گیرد.

اگر سازوکارهای ثبت نام در مدارس مشکل دارد پس این دستگاه عریض و طویل وزارتخانه به چه کار می اید و اگر مشکل کلاس و مدرسه وجود دارد چه دلیلی دارد در کشور هزینه های هنگفت غیر ضروری صورت پذیرد در حالی که برای درس خواندن فرزندان این مرز و بوم کلاس درس فراهم نباشد. در این حوزه نمایندگان مجلس هم مسئولیت جدی شرعی و قانونی و ملی دارند.

در ضمن جناب رییس جمهور عنایت بفرمایند توجه به سیاست خارجی و مذاکرات بین المللی در جایی ارزش و اعتبار دارد که بتواند گره ای از مشکلات مردم را حل کند واگر توجه بیش از حد به ان موجب غفلت از مسایل جاری و اساسی کشور مثل اموزش و پرورش شود حتما اشتباه و انحراف است .

اسناد و مدارک و اسامی متقاضیان و مدیران ذی ربط در این گزارش نزد تابناک محفوظ  است در صورت نیاز به مسئولان ذی ربط ارایه خواهد شد.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا