اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

مجلسی می خواهیم که زندگی ایرانیان را بهتر کند

با نام و یاد خداوند و با امید به او و با هدف ایفای نقش حداقلی یک شهروند در مدیریت کشور برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردم.
انانکه من را می شناسند ؛ شاهدند و می دانند همواره و در همه شرایط در ۲۴ سال گذشته رویکردی انتقادی به وضعیت کشور داشته و دارم اما این نگاه توام با حل مسایل و مشکلات مردم و امید آفرینی بوده وهست و خواهد بود. با کنار نشستن و نق زدن و یاس پراکنی و رویایی فکر کردن ؛ هیچ باری از دوش مردم برداشته نمی شود و هیج رنجی از انها کاسته نخواهد شد . اگر مجلس امروز در ایران شان واقعی خود را ندارد بخاطر کنار بودن جوانان نسل جدید ایران از عرصه های موثر مشارکت سیاسی است . جوانانی که هم متخصص و به روز و اگاه تر از نسل قبلی هستند هم بر خلاف باور برخی به مراتب متعهد تر و پیراسته از نسلی هستند که سالهاست بر مصادر مهم جمهوری اسلامی تکیه زده و نتیجه عملکرد انها را امروز در قالب کمبودها و ناکارامدی ها می بینیم . البته انصاف این است که قدردان زحمات مدیران شایسته کشور در گذشته باشیم اما به نظرم دوران جدید ایران مدیران و سیاست مداران متناسب با خود را می خواهد و هنوز بهترین گزینه ملت همین سازو کارهای دموکراتیک و مسالمت جویانه است . بیش از دو دهه حضور در عرصه های سیاسی و فرهنگی و رسانه ای مانند دانشگاه و پژوهشگاهها ؛ کارافرینان بخش خصوصی ؛ رادیو وتلویزیون ؛ شهرداری ؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی ؛ انجمن ها علمی و فرهنگی و سیاسی و تخصصی ؛ مطبوعات و رسانه ها وشورای های فکری و مشورتی در بخش خصوصی و دولتی و از همه مهمتر حضور در بطن جامعه و ارتباط با همه اقشار به من اموخته است ایران با حضور فعال ؛ اگاهانه ؛ شجاعانه ؛ امیدواری و البته صبوری و صداقت تک تک ما یک گام به پیش می رود و دوگانه سازی و تکه تکه کردن جامعه با عنوان های حکومتی و غیر حکومتی ، چپ و راست ؛ زن و مرد ؛ تهرانی و شهرستانی توهمی بیش نیست .
در این انتخابات ضمن احترام به قانون از همه سرمایه اجتماعی خودم تا زمانی که امکان ان فراهم باشد برای بیان نظرات و دیدگاههایم درباره مجلس کارامد و موثر در بهبود زندگی مردم استفاده خواهم کرد. هر چند با جریانات اصلی سیاسی کشور ارتباط و رفاقت و همکاری داشته و دارم اما هم اکنون صرفا بعنوان یک شهروند تهرانی وارد عرصه انتخابات شده ام و تصمیمات بعدی بعد از رایزنی های بعدی اتخاذ خواهد شد . اما اکنون و همواره چشم انتظار اعتماد و همدلی و همکاری یکایک دوستان و همکاران و عزیزان وشهروندان عزیز تهرانی هستم .
ارادتمند
امیر دبیری مهر

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا