یادداشت‌ها و مقالات شخصی

هر برند یک قصه است

دکتر رسول بابایی دانش پژوه علوم سیاسی چند سالی است بطور تخصصی در حوزه برندسازی مطالعه و تحقیق و ترجمه و تدریس می کند. کاری که به نظر من به مراتب ارزشمندتر از عضو هیات علمی بودن وتدریس سرفصل های علوم سیاسی و روابط بین الملل است . با تمرکز او بر این حوزه فاصله بین دانش سیاسی ونیازهای جاری در جامعه کم می شود و علم سیاست کاربردی می شود. از همین روی مصاحبه های دکتر بابایی درباره برندهای سیاسی در ایران که در سایت عصر ایران و مطبوعات منتشر شد هم جذاب است و هم با اقبال عمومی مواجه شده است .
چند روز پیش کتاب جدیدی با ترجمه دکتر بابایی از سوی نشر اطراف منتشر شد به نام هر برند یک قصه است نوشته دانلد میلرمدیر عامل شرکت استوری برند. در این کتاب می اموزیم چگونه می توانیم از ساختار قصه گویی برای برندسازی بویژه رونق کسب و کار استفاده کنیم . چاپ و صفحه ارایی و طراحی این کتاب هم بسیار خوب و ستودنی است . مطالعه این کتاب را به علاقمندان بحث برندینگ و البته حوزه بازار یابی و کسب و کار توصیه می کنم. از دکتر رسول بابایی که در دیدار اخیرمان نسخه هایی از کتاب را به بنده اهدا کردند سپاسگزارم و برای ایشان ارزوی توفیقات بیشتر دارم.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا