اسلایدر / مهمترین مطالب

ایا با گروههای سیاسی و جناح ها در انتخابات همکاری می کنم؟ ایا قرار است در لیست های سیاسی قرار گیرم ؟



خدمت دوستان و شهروندان عزیز تهرانی سلام عرض می کنم . بعد از ثبت نام نا بهنگام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلایلی که در اطلاعیه شماره یک اعلام کردم هنوز هم تعدادی این اقدام بنده را با توجه به شرایط کشور غیر قابل توجیه می دانند که زین پس و به تدریج دلایل خودم را در مخالفت با این نظر اعلام خواهم کرد. در همین راستا به اطلاع می رساند:
۱- بعد از تایید صلاحیت اینجانب در هیات اجرایی استان تهران بعد از استعلام از وزارتخانه های کشور ، اطلاعات ، دادگستری و نیروی انتظامی بعنوان یک مرحله از مراحل احراز صلاحیت هنوز فرایند آن درهیات های نظارت استان و مرکزی و شورای نگهبان باقی مانده است و باید منتظر نظر نهایی شورای نگهبان در مهلت قانونی ماند.
۲- بسیاری از دوستان و شهروندان بطور حضوری و غیر حضوری از حقیر می پرسند که ایا با نام و برند گروههای سیاسی وارد عرصه رقابت می شوم یا خیر ؟ و اغلب هم معتقدند بدون قرار گرفتن در لیست فلان جریان و بهمان جناح شانسی برای موفقیت در انتخابات متصور نیست . در پاسخ عر ض می کنم
اولا سوابق بنده نشان می دهد ضمن ارتباط و گاهی همکاری با افراد مختلف در کشور که وابستگی جناحی و سیاسی داشته و دارند هیچگاه به هیچ کدام از گروهها و جناح های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصول گرا وابستگی ایدئولوژیک و تشکیلاتی نداشته و ندارم و انشالله نخواهم داشت و به همین خاطر در سالهای گذشته از خیلی فرصت ها و امکانات و موقعیت ها محروم شده ام که البته بهای مستقل و مردمی بودن است .البته بدیهی است در برخی موضوعات همسویی و همگرایی با جریانات سیاسی وجود دارد اما اینجانب عمیقا بر این باورم معیار و سنجه تشخیص درست از نادرست گروههاو احزاب و جناح ها نیستند بلکه منافع ملی و نیازهای واقعی مردم است و انتقاد جدی بنده به جریانات سیاسی این است که در تشخیص نیازهای واقعی مردم و مشکلات کشور دچار کژبینی و متاسفانه گاهی فریب افکار عمومی شده اند. در این باره به تدریج نظراتم را بیان خواهم کرد.
ثانیا تا این لحظه با هیچ گروهی و جریانی برای قرار گرفتن در لیست انها توافقی نکردم و بعید است با توجه به شرایط موجود در جریانات سیاسی توافقی هم بعمل اید . پدرسالاران سیاسی در ایران دایم در صدد القای این توهم هستند که امکان موفقیت در انتخابات مجلس فقط و فقط قرار گرفتن در لیست های سیاسی است در حالی که باید این ادرس اشتباه را افشا کرد و مردم بدانند این ایده صرفا نوعی گمراه سازی مردم برای رای گرفتن است و بس . متاسفانه هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در این موضوع مثل هم هستندو می اندیشند.
به امید خدا در اطلاعیه های بعدی دقیق تر و جزیی تر در باره نظرات خودم پیرامون وضعیت ایران امروز و مشکلات آن و راهکارهای خروج از ان اظهار نظر خواهم کرد . از همه عزیزانم استدعا دارم ضمن باز نشر مطالب و نظراتم در فضای مجازی اعم از مطالب کانال تلگرامی اندیشکده خرد ؛ مطالب صفحه اینستاگرام و توییت های روز مره نظرات و سوالات و نقدهای خود را به هر طریقی که راحت تر هستند به اینجانب منتقل کنند.
ارادتمند
امیر دبیری مهر

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا