اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

اعتراض به رای هیات نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان

بسمه تعالی

در پی تایید صلاحیت اینجانب در هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی که مبتنی بر استعلام از مراجع قانونی کشور صورت گرفت متاسفانه هیات مرکزی نظارت نظر هیات اجرایی را تایید نکرد و با اعتراض اینجانب به نظر هیات نظارت ، شورای نگهبان در این خصوص تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

بخش تعجب برانگیز ماجرا این است که برای هیات نظارت ” التزام عملی اینجانب به نظام جمهوری اسلامی ” احراز نشده است !!!!!!واقعا برای من این پرسش جدی مطرح است که اینجانب که قریب  25 سال در کشور بطور مستمر و بی وقفه هم در مقام اجرا و هم در مقام مشاوره به فعالیتهای فرهنگی و رسانه ای و سیاسی در چارچوب منافع ملی و تامین حقوق مردم مشغول و بوده و هستم  و همه مواضع و تصمیماتم نیز اشکار و علنی بوده و پذیرای نقد و هزینه های گزاف این مشی سیاسی بوده ام باید چه کاری می کردم تا التزام عملی ام به نظام اثبات شود؟ به باورم التزام عملی یعنی احترام به قانون و پیگیری اهداف والای مندرج در قانون اساسی در نظر و عمل و تپش قلب برای منافع وحقوق مردم داشتن و در بزنگاههای سرنوشت ساز شجاع بودن  و نان را به نرخ روز نخوردن و تحت تاثیر جوسازی های موافقان و مخالفان قرار نگرفتن و فراتر از جنجال های مبتذل و دم دستی سیاسی به اینده ایران اندیشیدن … هیچگاه در این سالها به هیچ کدام از جریانات سیاسی وابستگی و شیفتگی نداشته و ندارم- هر چند برای افراد شاخص و سالم و خیرخواه انها احترام قائل هستم-   زیرا بر این باورم که همه این دم ودستگاه وتشکیلات و نظام و دولت و مجلس و نیروهای مسلح تنها و تنها برای این هدف هستند که ایران عزیزمان رو به روز مقتدر تر ، ازاد تر ، امن تر ، مرفه تر و عادلانه تر و اخلاقی تر باشد و درسایه چنین کشوری شاهد فقر و فساد و تبعیض و ظلم نباشیم و ایرانیان به ایرانی بودن خود در سراسر جهان افتخار کنند و حس کرامت وعزت را از درون درک کنند . تعارف نداریم اگر غیر از این است معلوم است خیلی از ارمانهایمان فاصله داریم که معتقدم داریم . تا کنون هر کاری کردم هر تصمیمی گرفتم و هر موضعی داشتم در این راستا بوده و به آن افتخار می کنم و این رویکرد را عین التزام عملی می دانم . حضور در عرصه انتخابات مجلس هم از این روست که معتقدم مجلس از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته و نمایندگان در طراز ملت بزرگ ایران نیستند. اگر داشتن چنین رویکردی و روشی به معنای التزام نیست صراحتا عرض می کنم جلب رضای خداوند متعال و مردم عزیز کشورم صد بار مهمتر و ارزشمندتر از تایید صلاحیت از جانب فلان دستگاه و بهمان تشکیلات است . اضافه کنم که نگرش  انتقادی به مسایل سیاسی و اجتماعی و استقلال رای درموضوعات بعنوان یک پژوهشگر علوم سیاسی مشی مستمرم بوده که هر چند در جامعه ما پرهزینه است اما از آن هیچگاه پشیمان نبوده و نیستم .

بهر حال در پی حضور امروزم در شورای نگهبان و ارایه کتبی اعتراضم به دبیرخانه شورا ، منتظر نظر نهایی شورای نگهبان می مانم تا بعد ازآن تصمیمات بعدی اتخاذ خواهدشد بهر حال  عمیقا بر این باورم که إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا

ارادتمند همه مردم ایران بویژه هم شهری های عزیز در تهران ؛ ری، شمیرانات؛اسلامشهر وپردیس

امیر دبیری مهر

 

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا