یادداشت‌ها و مقالات شخصی

زمین و مسکن پاشنه اشیل اقتصاد ویران ایران

اگر ازمن بپرسید مهمترین لانه فساد و تبعیض وانحراف دراقتصاد ایران کجاست عرض می کنم حوزه زمین ومسکن که کمریک ملت بجز ملاکان و دلالان را خم کرده است . متاسفانه در ایران معیار و طراز قیمتها ملک و مسکن است مانند عصر پارینه سنگی و دولت نه تنها هیچ کاری نمی کند بلکه بر این اتش می دمد.مجلس یازدهم اگر فقط و فقط یک کار کند و بازار مسکن را با ریل گذاری صحیح و وضع قوانین عادلانه سامان دهد به گونه ای منافع حرام و زیاده خواهی ملاکین و سوداگران زمین و مسکن فدای نیازهای اولیه شهروندان شود نام خود را در تاریخ ایران جاودان خواهد کرد.البته شک نکنید هر کس به نفع مردم و عدالت با مافیای مسکن و زمین در ایران رودر رو شود باید خود را اماده شهادت و قربانی شدن کند. منافع هزاران میلیارد تومانی خوابیده در این بخش و روابط پیچیده انها با نهادهای حاکمیتی چیزی نیست که بتوانند در برابر بر هم زدن ان بی تفاوت باشند. @andishkadeye_kherad

پی نوشت :اگر مسئولان کشور و مدیران نظام اعم از چپ و راست ساکن خانه ها و ویلاهای مصادره ای ، سازمانی ، اعطایی با وام های ۳۰ ساله قرض الحسنه نبودند و مدتی برای خرید و اجاره مسکن در بنگاههای املاک سرگردان بودندو حس حقارت و بدبختی را با تمام وجود حس می کردند وضعیت ملک و مسکن اینگونه نبود.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =

دکمه بازگشت به بالا