اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

چرا حذف کنکور کار خردمندانه ای است؟

به دلایل زیر حذف کنکور کار خردمندانه ای است:
اول :درکشورهای پیشرفته کنکور نیست و دانشگاهها بطور شفاف و بر اساس ضوابط روشن دانشجو جذب می کنند . هیچ دلیلی ندارد از تجربه موفق دنیا استفاده نکنیم
دوم : فلسفه کنکور مبتنی بر اهمیت ورود به دانشگاه است در حالی که ورود باید اسوده باشد و ادامه و خروج از دانشگاه طاقت فرسا ،تا دانشگاه واقعا کارگاه تولید متخصص نباشد نه صاحبان مدرک.
سوم:کنکور موجب شکل گیری مافیای مالی پیرامون کنکور شده که هم سالها منشا تلقین اضطراب به خانواده هاست هم خالی کردن جیب انها ..
چهارم :در پوشش کنکور انواع امتیازات و‌تبعیض ها لباس قانونی پوشیده و با حذف کنکور تبعیض ها هم حذف می شود.
پنجم: با کنکور همه زحمات دوران تحصیل هیچ و‌پوچ است و معیار ادامه تحصیل فقط کنکور است با حذف ان همه دوران تحصیل اهمیت پیدا می کند و‌مهارتهای دانش اموزان افزایش می یابد . برای مثال مهارت زبان با چند تست سنجیده نمی شود بلکه با یک مکالمه و استفهام یک متن و شنیدن و درک یک صوت سنجیده خواهد شد.
نتیجه گیری : عقلا ادامه کنکور جایز نیست اماد با حذف ان منافع بسیاری از صاحبان قدرت و ثروت اسیب می بیند و افسوس که قصه ی کشور ما تضاد و تزاحم عقل و منافع حرام و نامشروع عده ای است و اغلب دومی با هزار توجیه و جوسازی پیروز می شود و علت عقب ماندگی مان همین است و بس .
#کنکور#کرونا#دانشگاه#سنجش#ایران
@andishkadeye_kherad Amir Dabirimehr

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا