اسلایدر / مهمترین مطالبکتاب‌ها و پژوهش‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

مقدمه ای بر نظریه دولت – ملت علیه دولت- ملت

سخن اصلی این مقاله این است که دسته اول از مدیران و مسئولان کشور در ائتلافی غیر رسمی با دسته اول از شهروندان برای افرایش بهبود زندگی ایرانیان و عزت ایران و ایرانی و اقتدار نظام سیاسی هستند باوجودی که شاید درخصوص سیاست و سبک زندگی باورهای متفاوتی داشته باشند اما در عمل برای بهبود زندگی همه ایرانیان تلاش می کنند و نتیجه کنش انها افزایش اقتدار ملت و دولت است .

از سوی دیگر دسته دوم از مدیران در ائتلافی غیر رسمی با دسته دوم از اجتماع برای تضعیف بیشتر ایران و خفت وخواری ایرانیان و ویرانی این سرزمین شبانه روز در تلاش هستند و تنها مانع موفقیت انها ائتلاف اول است که با تمام وجود برای پاسداری از ایران مجاهدت می کنند. نتیجه کنش دسته دوم از مردم و دولت نیز کاهش رفاه و امنیت و زوال تدریجی ایران و حتی فروپاشی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی  و تجزیه ان است .

امروز روز انتخاب است که ما اگر مدیر و مسئول هستیم در کجا ایستاده ایم و اگر شهروند عادی و غیر حاکمیتی هستیم در کجا ایستاده ایم؟ اندیشه و کردار و گفتار ما به قدرت ایرانی و ایران می افزاید یا آن را تضعیف می کند؟ این نظریه مدعی است به کسی اجازه  فرافکنی نمی دهد ؟ مرزها را روشن می کند؟در شرایط امروز ایران کسانی که بر طبل نا امیدی می کوبند کسانی که گران فروشی می کنند مدیرانی که بدون داشتن صلاحیت بر منصبی نشسته اند؟ روشنفکرانی که حقیقت را فردای مصلحت می کنند؟ کاسبانی که به حق خود قانع نیستند و جیب مردم را به ناحق خالی می کنند روزنامه نگارانی که  غرق در سیاسی کاری و جناحی بودن واقعیات را از دریچه منافع باند و جریان سیاسی خود بیان می کنند و صدای جامعه و مردم نیستند روحانی ای  که اموزه های حیات بخش دین و ایین را با اغراض خاص تحریف می کند دیپلماتی که دغدغه حقوق دلاری او بر هر تلاشی برای افزایش اقتدار ایرانیان می چربد و….در جبهه دشمنان ایران و جمهوری اسلامی و ایرانیان قرار دارند هر چند شناسنامه ایرانی داشته باشند و در منصبی مهم قرار گرفته باشند یا ادعای بصیرت و سواد و درک بالایی داشته باشند.

 

و در مقابل انانکه  در این شرایط با رفتار و گفتار خود امید افرینی می کنند بدون جار و جنجال برای رفع مشکلات کار و تدبیر می کنند از همه ظرفیت ها برای کاهش درد و رنج انسانها استفاده می کنند از امکانات عمومی و دولتی حداکثر بهره مندی را به نفع عموم می کنند با تکیه بر گذشته و فرهنگ و تاریخ ایران برای اینده ایران و ایرانی فکر و ایده دارند و برای حقوق و شخصیت و منافع ایرانیان ارزش قایل هستند و..در جبهه اعتلای نام ایران و ایرانی و سازندگی این سرزمین و بهزیستی زندگی همه ایرانیان هستند و امید انکه این جبهه دوم پیروز شود بلکه  بتواند جبهه اول را به جبر و الزام در مسیر قانون مداری ، فرهنگ دوستی ؛ ایران دوستی ، نوع دوستی هدایت کند. با خودمان خلوت کنیم ببینیم در کدام جبهه قرارداریم ؟ درجبهه کوروش و حافظ و سعدی و ابن سینا و خیام و امیر کبیر و مصدق و شهد چمران و امام موسی صدر هستیم یا در جبهه چنگیز و تیمور و انگلیسی ها و صدام حسین و ترامپ ؟ تعارف را کناری نهاده و به اینده ایران بیندیشیم .

اصل مشروح مقاله را در لینک زیر بخوانید . بازنشر مقاله با ذکر منبع و نویسنده اشکالی ندارد 

مشکلات ایران امروز از منظر جامعه شناسی سیاسی

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا