سخنرانی‌ها

مصاحبه شبکه بی‌بی‌سی با یورگن تودن هوفر درمورد داعش

یورگن تودن هوفر، روزنامه‌نگار کار کشته آلمانی به عنوان تنها خبرنگاری که توانسته بود در منطقه تحت کنترل داعش وارد شود. تودن هوفر نماینده سابق پارلمان آلمان و خبرنگار منتخب سال ۲۰۰۰ بوده است که در تهیه گزارش جنگی تخصص دارد. وی ۱۰ روز هولناک را در خط مقدم داعش به سر برده و از خطر گلوله و تهدیدات جان سالم به در برده است.

تودن هوفر حضورش در میان داعشی‌ها را در کتابی به نام «درون داعش- ده روز در دولت اسلامی» تشریح کرده است. وی در این اثر داعش را نتیجه حماقت‌های آمریکا در منطقه می‌داند و مخاطبان او در کشورهای مختلف از اینکه آنها را به سرزمین جهنم برده است، سپاس‌گزارند.

نویسنده آلمانی این کتاب تلاش دارد تا با استفاده از گفت‌وگو با جوانان آلمانی عضو این گروه و سپس با خانواده‌های آنها، به واکاوی چرایی پیوستن آنها به داعش بپردازد. سؤالی که شاید ذهن بسیاری از مردم جهان را به خود مشغول داشته و با دیدن هر تصویر و فیلمی از این گروه به ذهن متبادر شود که واقعاً چرا انسانی در جهان حداقل به ظاهر متمدن امروز، چنین تصمیمی برای خود می‌گیرد؟

شبکه بی‌بی‌سی فارسی در همین خصوص با تودن هوفر مصاحبه‌ای داشته که در ادامه مطلب فایل تصویری این گفتگو قابل رویت می‌باشد.

[videojs mp4=”http://www.dabirimehr.ir/wp-content/uploads/2015/12/Toden-Hofer1.mp4″ width=”426″ height=”240″ preload=”true”]

لینک دانلود ویدئو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفت =

دکمه بازگشت به بالا