اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

غذاهای تند و اما خوشمزه هندی

غذاهای هندی به تندی معروف هستند اما خوشمزه هم هستند . البته غذای سالم و تمیز کم پیدا می شود اغلب غذاها در کنار خیابان و به شکلی کاملا غیر بهداشتی و نامطبوع تهیه می شود اما رستورانهای خوب هم یافت می شود .البته در هند هم مثل دیگر کشورها فست فودها میدان داری می کنند اما غذاهای محلی و بومی هند قصه دیگری دارد. مهمترین غذاهای هندی عبارتند از :
VEG BIRYANI
SPECIAL THALI
VEG YHALI
CHAPATI
SCHEZWAN FRIED RICE
CHEESE UTTAPA
ONION UTTAPA
PLAIN DOSA
MASALA DOSA
PANEER MUTTER
NOODLES
CHANA MASALA
حجم غذاهای هندی کم است و اساسا هندی ها کم غذا هستند و گوشت سهمی در غذای انها ندارد . در تهران اغلب این غذاها بعلاوه قرمه مغولی یا چنگیزی هم سرو می شود که در خوشمزه هست اما همین قرمه مغولی در هند با طعم کاملا تند سرو می شود که کمتر کسی توان خوردن ان را دارد حتی من که به غذای تند علاقه دارم.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا