اسلایدر / مهمترین مطالبکتاب‌ها و پژوهش‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

چگونه قلبمان را مهیای حضور دوست کنیم ؟

همه می دانیم که خدای بزرگ و مهربان همواره مشتاق حضور در قلب ماست و چه میهمان بزرگ و عزیزی که مالک همه هستی  و مسلط به همه زمانهاست اما خود را مهربانانه و بزرگوارانه میهمان قلب کوچک ما می کند.

اما خدای طاهر و مطهر وارد قلبی نمی شود که مملو از نخاله های کثیف  و وزباله های بد بوست مانند:

 حسد ، نفرت ، دروغ ، بدبینی ، یاس و نا امیدی ، نارضایتی ، ریا و تظاهر ، بدگویی وبدخواهی ، ظلم و ستم به دیگران و تجاوز به حقوق انها ، عیب جویی ، خشم ، طمع  وناسپاسی ، نخوت و غرور ؛خود بزرگ  و خود زرنگ پنداری ؛ جهل و تعصب ، نیرنگ و فریبکاری

خدا میهمان قلبی و دلی می شود که پر است از :

مهر ، عشق ، صبر ، دلسوزی ، شجاعت ، غیرت ، گذشت ، عاطفه و احساس ، خیرخواهی ، نیک اندیشی ، ادب و متانت ، تواضع ؛ سخاوت ؛ خرد ، انصاف و عدالت

حالا پیش خودتان داوری کنید ایا قلب و وجود و روح و دل شما لیاقت میزبانی خدا را دارد و جایی برای او در قلب شما هست یا خیر؟

هر روزفقط چند دقیقه چشمانتان را ببندید به به ارزیابی و محاسبه نفس و احوال خود  بپردازید و ببینید ایا می توانید میزبان خدای رحمان و رحیم باشید . شاید فردایی برای این محاسبه نباشد و توفیق همنشینی  با خدا از بین برود. بی تعارف و صادقانه می گویم این حقیر از این سعادت محروم هستم هرچند سالهاست در این بادیه حیران و سرگردانم به امید ساعتی وصال و میزبانی حضرت دوست.

امیر دبیری مهر

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا