اسلایدر / مهمترین مطالبکتاب‌ها و پژوهش‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

در جهانی فریبا و فریبنده زندگی می کنیم


رونالد پرسر استاد مدیریت دانشگاه سانفرانسیسکو کتابی نوشته به نام ذهن اگاهی .
Mcmindfulness
او در این اثر بی نظیر که چکیده ان در فصلنامه ترجمان منتشر شده نظریه بدیعی درباره ذهن اگاهی ارایه داده ..منظور او از ذهن اگاهی همه این کتابها و دوره هایی است که مدعی راههای موفقیت و انرژی مثبت و کامیابی هستند.انچه در زیر می نویسم مدتها بود در ذهنم بود اما دنبال چارچوب نظری برای ان بودم که در این کتاب یافتم . از این نظر گفتم که توجه داشته باشید مطلب از من است نه کتاب مذکور اما روح معنایی ان با نویسنده کتاب یکسان است .
@andishkadeye_kherad
هر ایدئولوژی ، مکتب ، فلسفه ، دین ، دانش و تفکری که به انسانها وعده بهروزی و بهزیستی بدهد بدون اینکه ساختارهای اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی اصلاح ، ترمیم ، بهبود و کارامد شوند درواقع دستگاه فریب مردم است وزمینه ادامه ستم ، تبعیض ، استثمار و بی عدالتی را فراهم می سازد و البته بسیاری این مهم را نمی فهمند و در دام انها می افتند.این مکاتب به دروغ می گویند مشکل فقط در شماست بیرون را فراموش کنید بجای تغییر در بیرون از درون شروع کنید. علت بی عدالتی ها را فراموش کنید روش سازگاری با بی عدالتی را بیاموزید. جامعه شناسی و علوم سیاسی را فراموش کنید اینها علم نیستند مشتی اظهار نظرهای پراکنده است روان شناسی مهم است .با همین نگاه است که کتابهای بخش های روان شناسی در جوامع توسعه نیافته بزرگ تر و پر رونق تر از کتابهای علوم سیاسی است . دایم به ما می گویند قضاوت نکنید تا بی تفاوت شویم بی تفاوتی مقدمه بی مسولیتی است .
این مکاتب به دروغ و فریب به شما می گویند اگر پولدار نیستی ، اگر شغل مناسب نداری ، اگر احساس خوشبختی نمی کنی خودت مقصری که تنبل و بی فکر و بی برنامه زندگی کردی به سلبریتی ها نگاه کن انها هم بالقوه مثل تو بودند اما موفق و شاد شدند انها هم در همین ساختار رشد کردند.
بنابر این تو هم سعی کن پولدار و مشهور و با سواد و شاد باشی و به دیگران وجامعه وسیاست و اطرافت کار نداشته باش .
و اگر تو به این توصیه عمل کنی در واقع شریک جرم این بی عدالتی هستی
توجه کنید چه سرابی برای ما ترسیم کرده اند

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

دکمه بازگشت به بالا