اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

به نام نور و جان هستی

 

فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه نزدیکی به خدا ؛ ماه خلوت و انس با قرآن ؛ ماه تشبه به امامان و اولیا و صالحان در فکر و کلام و عمل ؛ ماه مهربان تر شدن ؛ صبورتر شدن ؛ سکوت پیشه کردن ؛ سیر انفس و خود شناسی و نور افکندن بر استعداد های درونی و معنوی و ترکیه نفس از زشتی و پلشتی ها مبارک باد …

 

از صاحب این ماه در آخرین شب ماه شعبان خاضعانه می خواهیم لیاقت و توفیق درک آنات و لحظه های استعلا و ارتقا و شهود قلبی در این ماه عزیز را در نیمه های شب ؛ سحرها و و به وقت افطار عطا فرماید …هوشیار و آگاه باشیم که روزه بدن کمترین مقام پرهیزکاری در این ماه عظیم الشان است و پوسته و صورتی است تا همگان حس حضور در ضیافت الهی را داشته باشند و مقامات بالاتر از آن کسانی است نور رحمت الهی را در این ماه در وجود خویش می بینند و سبکبال تر از هر زمان به نیایش و راز و نیاز با حضرت دوست می پردازند.

خود را مهیا کنیم تا در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان ۳۰ بار تمرین انسان بودن کنیم و سکه وجودمان با عیار تقوا بسنجیم تا بر خودمان اشکار شود قدر و مقام مان در هستی کجاست

تزکیه وتضرع و خشوع ؛ انفاق و زکات و احسان ؛ گذشت و فرو خوردن خشم ؛ زبان به لغو و دروغ و تهمت نیالودن و پرهیز از دیگر منهیات و عمل به واجبات و مستحبات اخلاقی مجموعه ای از تلاشهای ما برای رسیدن به آن مقام قدر خویشتن شناسی است که در شهرالله بیشتر و بهتر میسر است . خدایا به ما لیاقت میهمان شدن بر خوان چنین میزبانی را عنایت کن .

التماس دعا

امیر دبیری مهر

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا