سخنرانی‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

قالیباف در اسارت حلقه نابخردان

 

محمد باقر قالیباف مثل بقیه شهروندان و مدیران در جمهوری اسلامی نقاط ضعف و قوتی دارد …نه انچنان فرشته ای است که مشاورین کم مایه و متملق و نابلد او در سه سال اخیر روایت می کنند و نه اینچنین دیو سیرت که مخالفان او در ماجرای سفر خانواده او به ترکیه و خرید سیسمونی غوغا کرده اند و کمر به استعفای او بسته اند غافل از اینکه این اب به آسیاب جریانی می رود که همین مدارا را نیز ندارد یعنی افراطیون پایداری چی .
باری …
بازنمایی نقاط ضعف و قوت قالیباف در جامعه به شدت تابع عملکرد و رفتار و توانایی حلقه و اطرافیان اوست …از سه سال قبل که با هدایت نهادهای خاص عده ای جوان خام و ناپخته و بی دانش اما به غایت جاه طلب و قدرت دوست فضای پیرامونی قالیباف را تصرف کردند – بجز چند استثنا- و محمد باقر هم به بهای کسب ریاست مجلس تسلیم این فضا شد پروژه سقوط او در افکار عمومی اغاز و روز به روز تشدید شد. طنز ماجرا اینجاست که او به بهای دوری از مردم بر مسند ریاست خانه ملت نشست…مجلسی که در نحوه شکل گیری ان حرف و‌ حدیث فرا‌وان است .
و در این هبوط نقش الیاس اقازاده ایشان بطور تعیین کننده ای موثر است ..‌همو که با متنی سراسر اشتباه با عنوان گناه نابخشودنی اتش بیار معرکه اخیر شد و بجای ترمیم ابرو چشم پدر را کور کرد.

پی نوشت : قصد موضع گیری درباره ماجرای اخیر نداشتم . با وجودی که چند سال است هیچ ارتباطی با ایشان ندارم اما همچنان او را مدیر اجرایی توانا و احترام ایشان را برخود لازم می دانم اما درخواستهای فرا‌وانی داشتم که نظرم را درباره این مساله بگویم و از انجا که حقیقت همیشه گواراتر از مصلحت است این یک نکته را از هزاران نکته گفتنی نوشتم به یادگار.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 1 =

دکمه بازگشت به بالا