درس گفتاریادداشت‌ها و مقالات شخصی

دانشگاهی عافیت طلب یا جاهل بزک شده به عنوان علمی



یکی از بزرگترین دروغ های تاریخ از زبان برخی دانشگاهیان کم مایه این است که نویسندگان و متفکران حاضر در حوزه عمومی را سطحی می خوانند و نوشته ها و تاملات انها را فاقد ارزش علمی و نظری می دانند. گویی هر چه نوشته ها بی اثر تر و مبهم ترو چرند تر باشد شان و وزانت علمی تر دارد !!؟؟ گویی حیات آکواریومی فضیلت است و اگاهی بخشی عمومی رذیلت..،
در افشای این دروغ فقط می توان گفت ترسو بودن و عافیت طلبی برخی کارمندان دانشگاه و حقوق بگیران نظام آموزشی رسمی تحت عنوان هیات علمی و بی مسولیتی انها در قبال جامعه و انسانها انقدر شرم اور است که حق دارند ! این ننگ را در زیر حمله به همکاران جسور خویش و روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی و روشنفکران متعهد و مسوول پنهان کنند.
واقعا کارمند دانشگاه که چند واحد کلاس از روی جزوه و کتاب درس می دهد و هیچ خلاقیت ذهنی ندارد وچند مقاله علمی و پژوهشی می نویسد که تعداد خوانندگان آن به ۵ نفر هم نمی رسد و جرات اظهار نظر عمومی درباره مسایل و مشکلات جامعه و کشور خود از منظر دانش تخصصی خود ندارد و مهمترین دغدغه او داشتن کلاس و واحدهای بیشتر و ارتقای رتبه اداری است چه و جایگاهی ارزشی دارد؟
و چه تفاوتی با دیگر مشاغل بازاری دارد؟مثالها و مصداق ها کم نیست که اگر ضرورت ایجاب کندبیان خواهم کرد
من بر این باورم اگاهی ایشان به بی مقداری و تهی بودن انها از دانش و فضیلت و مسوولیت موجب چنین نگاهی است تا اگر نمی توانند خود را بالا برند حریف را به زیر اورندو چه جهد تهوع اور و سخیفی است این ابتذال شبه علمی

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − یک =

دکمه بازگشت به بالا