یادداشت‌ها و مقالات شخصی

مواضعی بر امده از ترکیب جهل و مرض و ناکامی

چند روزی است افرادی که از تحلیل شرایط ایران امروز جامانده و وامانده اند بجای تحلیل های راهگشا و اینده ساز به توهین و فحاشی علیه بخشی از جامعه روی اورده اند یکی معترضین ایران را هرزه و فاحشه و بی ناموس خوانده و دیگری اعتراض دانشجویان شریف را بخاطر نان حرام پدر و مادران پولدار انها دانسته و…. دیگران هم در کمال ازادی از این دست افاضات بی ارزش بیان می کنند و هیچ فرد و نهادی خود را برای جلوگیری از این سخنان موهن مسوول نمی شناسد و ظاهراً نهی از منکر اینجا بنابر مصلحت ها واجب نیست . بسیاری از بنده می پرسند باید به این جماعت چه گفت و واکنش جامعه باید در قبال اینها چه باید باشد ؟
در پاسخ می گویم سکوت و دعا ….سکوت از این جهت که اینها انقدر کم مایه و بی سواد و تهی مغز هستند که ارزش پاسخگویی ندارند و دعا بخاطر نجات از جهنمی که در آن غوطه ورند…. امان از زمانی که جهل و بیماری های روحی و روانی و ناکامی های پنهان شده در ناخودآگاه با هم ترکیب و در موضع گیری انسان بروز یابد…. نتیجه می شود سخنانی سخیف و بی مبنا و اهانت امیز….که ارزش شنیدن و پاسخگویی ندارد….به سخنان کسانی باید گوش داد که به ایران و قدرت و رفاه و استقلال و ازادی آن می اندیشند…کسانی که درد انسان و اخلاق و حقوق و توسعه دارند …کسانی که قلبی مملو از ایمان به خدای متعال و حمایت ها و هدایت های او دارند

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا