اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

خبر بد برای تندروهای برانداز و سرکوب گران خشن

برخی اخبار واطلاعات و تحلیل های قابل اعتنا حاکی است بخش قابل توجهی ازحاکمیت و سطوح تصمیم گیری در جمهوری اسلامی صدای به حق معترضینی که خواستار تغییراساسی درسیاستهای کشور هستند را شنیده وروش مواجهه ی خشن با آنها در خیابانها را بی نتیجه دانسته وتلاش وسیعی برای پیدا کردن ساز و‌کار تمکین در برابر رای و‌خواسته مردم بویژه اکثریت خاموش همدل و با معترضین شروع شده است .

‏خطر بروز جنگ داخلی و تجزیه کشور ؛ استمرار دو ماهه اعتراض ها در اکثر شهرهای کشور؛ افزایش فشارهای بین المللی ؛ منطق مستحکم معترضین عاقل و میانه رو ؛ ضعف مفرط و بی اثر طرفداران وضع موجود که نگران منافع خود و بی اعتنا به سرنوشت کشور هستند ؛ افزایش اعتراض ها با وجود افزایش اعمال خشونت و افزایش تلفات مردمی اعم از معترضین و نیروهای مقابله کننده و…برخی از صاحبان قدرت را بطور جدی به فکر چاره اندیشی انداخته تا این وضعیت پایان یافته و راه برون رفتی از بن بست ایجاد شده پیدا شود.

البته نگرانی اینجاست که مقاومت و لجاجت همچنان ادامه دارد اما به هیچ وجه به شدت مانند یکماه قبل نیست ..ظرف چند روز اینده باید منتظر رفتارها جنون وار و پر ریسک تندروهای برانداز در داخل و خارج اعم از صحنه گردانان و جبهه ی رسانه ای آنها و سرکوب گران خشن و لجوج و‌خودسر در داخل باشید تا جلو هرگونه توافق و اصلاح اساسی به نفع اکثریت ملت گرفته شود…این دولبه قیچی با تمام قوا علیه منافع ملی کار می کنند

تندروهای برانداز ودر راس انها منافقین و عوامل داخلی شان همچنان راهبرد خشونت و ترور وجنگ خیابانی و تجزیه طلبی را تعقیب می کنند ودرداخل هم برخی افراد لجوج معتقدند هر گونه عقب نشینی دربرابر خواست و رای مردم یعنی شکست و باید همچنان به خواسته ها بی اعتنا بود تا با کمترین تغییر در سیاستها بتوان کشور را ارام کرد. این گروه دوم دقیقا اب به اسیاب جریان نفاق میریزند و حتی در صورت لزوم از شکل گیری یک جنگ برون مرزی استقبال میکنند تا تن به خواسته مردم ندهند.

این نگرانی بطور جدی وجود دارد که این آخرین فرصت برای برقراری نظم و امنیت و ثبات در کشور به بهای تغییر سیاست ها و اصلاح ساختارها که خواسته اکثریت مردم و حتی بدنه تصمیم گیری کشور است به نفع اهداف شوم دشمنان کشور و تمامت خواهان لجوج داخلی از دست برود…همه باید برای ایران تلاش کنند تا این همه هزینه و‌ خون ریخته شده پایمال نشده و به برون رفت عقلانی و ثبات ساز و تامین حداکثری منافع ملی و آرا و خواسته های مردم منتهی شود.

 

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا