اسلایدر / مهمترین مطالبسخنرانی‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

از هر چه به شما و طاغوت شبیه است بیزاریم

ما نسلی هستیم که در دهه شصت و هفتاد با هر چه رنگ و بوی طاغوت و قبل از انقلاب داشت در ستیز بودیم و ظاهر و اطوارمان را با انها متفاوت می کردیم.

انها عروسی مختلط می گرفتند ما جدا می گرفتیم آنها پاپیون و کراوات می زدند ما نمی زدیم انها اهل نماز و روزه و هیات نبودند ما بودیم و اصرار داشتیم و تظاهر می کردیم دین داری مان را تو حلق دیگران می کردیم! انها شاه دوست بودند ما امام دوست بودیم…انها اشرافی بودند ما ساده زیست بودیم انها از روحانیون فاصله می گرفتند ما با روحانیت مانوس و‌هم پیاله بودیم انها پیچیده بودند ما ساده بودیم….انها عافیت طلب بودند ما اهل جبهه و جهاد بودیم انها شمال شهر زندگی می کردند ما جنوب شهری بودیم و خلاصه مرزهایشان شفاف بود.

 

اما و اما با گذر زمان و پرده بر افتادن از ذات این و آن و افزایش دانش و بصیرت و تجربه و شعور و ادارک مان با وجودی که از گذشته خودمان پشیمان نشدیم اما از گذشته اموختیم که ظاهر بین و ظاهر پرستی را به مثابه شرک کنار بگذاریم . از گذشته رانده و از اینجا مانده شدیم …انقدر از برخی مسجدی ها و حزب اللهی ها و نماز خوان ها و هیاتی ها و ظاهر الصلاح ها؛ بدی و زشتی و ریا و اختلاس و خشونت و تحجر دیدیم که از هر گونه شباهت با آنها هم منزجر و بیزار شدیم . با مشاهده بازی های پلید و بازیگران پلشت دچار شک عمیق شدیم . انها بالانشین و بنز سوار شدند و ما همان بودیم که بودیم و قرار هم بود که باشیم. اما برای بودن در جبهه سعادت و پاکی و صداقت و اخلاص و خدا و قران و رستگاری مجددا مرز بندی کنیم …دیگر مسجد و هیات و ریش و تسبیح و روضه و نماز و روزه سطحی و متظاهرانه مرز بین حق و باطل نیست … تازه فهمیدیم علی چه خون دلها خورد از خوارج و ناکثین و مارقین …از حافظین و قاریان قران و متشرعین مجیز گوی قدرت که در بزنگاه حسین را قربه الی الله سر بریدند. مگر می شود برای حسین اشک ریخت و سیلی به صورت دختر و ناموس مردم بخاطر اعتراض زد ؟ و رجاله هایی از این منکر و جنایت دفاع کنند؟ مگر می شود نماز خواند و انتقاد و اعتراض به حکومت را اغتشاش خواند؟ مگر می شود نام علی را اورد و طرفدار استبداد رای و خودکامگی بود؟ مگر می شوداهل قران و نماز و دین بود و به ثروت اندوزی از راه حرام پرداخت ؟و برای ان پوشش شرعی و قانونی درست کرد؟ و هزار مگر می شود دیگر .. اما هر چه بیشتر سوال کردیم کمتر پاسخ یافتیم و خلاف ان را بیشتر دیدیم ….جای مهر روی پیشانی خاوری و چفیه ی او را فراموش نمی کنیم … خلوت شدن مساجد و نماز های جمعه را می بینم.صدر نشینی مداحان بی سواد و به حاشیه رفتن خطبای مستقل و منزه را می بینیم. ارام ارام طاغوت جدید شکل گرفت …با ظاهری فریبنده و باطنی پلید و فاسد و گمراه و مست ثروت وقدرت طبقات اجتماعی ارام ارام با نظارت استصوابی از دایره قدرت بیرون رانده شدند…منتقدین و معترضین به حاشیه رانده شدند…چاپلوسان و متملقین و ساکتین هر چند سرتاپا فاسد تحمل شدند و حتی قدر دیدند .

از این رو و به تدریج اگر آنها ریش دارند ما از ریش بیزار شدیم اگر بدانیم این لباس شخصی های سرکوب گر هیات می روند دیگر در مجلس روضه شرکت نخواهیم کرد اگر این جماعت مدافع خشونت علیه مردم و بی اعتنا به رای مردم و تحقیر کننده مردم هر کاری بکنند حتی عبادت کنند ما از آن کار بیزاریم و سعی می کنم شکل و اطوار و سبک زندگی متفاوتی داشته باشیم ..از هر شباهتی با انها پرهیز می کنیم… همانطور که در گذشته از شباهت طاغوتی های قدیم بیزار بودیم . باید دنیای جدیدی بسازیم نه مانند طاغوتی های قدیم و نه شبیه طاغوتی های جدید….حیاتی و زیستی و زندگی ای نوین و جدید و ومتفاوت از طاغوت قدیم و جدید و چه کار سختی است ساختن زندگی جدید… رها از هرگونه نیرنگ و ریا و شرک و فساد و سرکوب در همه مظاهر آن.

https://t.me/andishkadeye_kherad

 

https://khabaronline.ir/xjx3M

یکی از مقالات اخیرم که در سایت خبرآنلاین منتشر شده حاوی نکته جالبی است ….مقاله را احتمالا در همین کانال پیشتر خوانده اید…اما بالغ بر ۴۰۰ نظر از جانب خوانندگان در پایین مطلب درج شده که خیلی جالب است👆👆 ..هم مخالف و هم موافق ….از هر دو گروه تشکر می کنم چه انانکه مخالف هستند و گاهی ناسزا هم گفتند و تهمت زدند و چه آنانکه موافق بودند و تشویق کردند …اما انچه مهم است وجود دیدگاه‌ها ی به شدت متفاوت در جامعه ماست که نشان می دهد که تمرین تحمل و احترام به نظرات همدیگر در ایران چه جهاد بزرگی است و پرهیز از بدون حب و بغض و توهین.
من از تعریف و تمجید موافقان خوشحال نمی شوم هر چند سپاسگزارم و از توهین و حمله مخالفین هم هراسی ندارم هر چند متاسفم ….انچه برایم مهم است بیان صادقانه و عالمانه ی حقیقت است و بس با رویکرد دفاع از حقوق مردم …رضای خدا باشد و رضای قلوب انسانهای پاک و مومن و مخلص برای من کافی است و وظیفه خودم را انجام دادم و به پشتوانه الطاف الهی مثل کوه استوار خواهم بود.
وفا کنیم و ملامت کشیم و‌خوش باشیم
که کافری است در طریقت ما رنجیدن

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا