اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

اگر تغییر نکنید منتظر جنبش لُخت کنندگان باشید

وضع بازار خیلی خراب و آشفته است دلهره و نگرانی از افزایش قیمت ارز همه مردم و اقشار را نگران کرده…. قیمت یک آپارتمان معمولی و قدیمی در کمتر از یک ماه بالغ ۵۰۰ میلیون تومان رشد داشته ..هر معامله ای منوط به چک کردن لحظه ای قیمت دلار شده … بسیاری سودجویان از عرضه کالا پرهیز می کنند تا مبادا دلار یک ساعت دیگر گرانتر شود. هیچ چشم انداز روشنی برای اینده اقتصاد کشور وجود ندارد نه برنامه ای نه رجلی و نه اعتماد و احترامی. و نه ایده جذاب و امید بخشی .

بعد از انفجار اجتماعی بر سر حجاب و اعتراضها در ۱۰۰ روز اخیر ؛ کشور اماده انفجار دیگری از نوع اقتصادی است . این بار جنبش گرسنگان جایگزین جنبش آزادی خواهان خواهد شد… اگر ازادی خواهان به نظر طرفداران وضع موجود می خواستند لخت شوند ؛ گرسنگان و اسیب دیده ها می‌خواهند طرفداران وضع موجود را لخت کنند.و این بازی با بازی قبلی فرق می کند.. اگر با زور و سرکوب و رجز و تیر و تفنگ و باتوم و بگیر و ببند توانستند قبلی را موقتا ارام کنند بعدی اساسا ویرانگر است و آرامش بردار نیست و خودش برآمده از سرکوب شدگی مداوم و متراکم است .بی اغراق و دلسوزانه عرض می کنم برای دوام و قوام هر چه که باقی مانده ؛ در کشور اعلام وضعیت فوق العاده کنید و فرمون را حکمرانی را برگردانید…این ماشین با سرعت در سراشیبی سقوط در دره است…. نصایح و هشدارهای گذشته را که مورد توجه قرار ندادید و‌ خسارت بسیار دیدید این بار هم باز هر طور صلاح می دانید.

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا