درس گفتاریادداشت‌ها و مقالات شخصی

رای به روحانی بالاترین لطف مردم به حاکمیت بود

امروز که به نه سال قبل نگاه می کنم بیشتر متوجه می شوم که مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نهایت لطف و کرامت این مردم به حاکمیت بود که با وجود همه رنج های ناشی از دوران محمود احمدی نژاد بویژه در دور دوم که رنج ها دامان حاکمیت را هم گرفت باز با امید و شور و شوق پای صندوق های رای آمدند تا تغییرات مورد نیاز کشور ؛ مسالمت امیز انجام شود…رای به یک روحانی با سوابق امنیتی و خلق و خوی اشراف منشانه بطور طبیعی ممکن نبود اما مردم رگه هایی از عقلانیت و خبرگی سیاسی را در او دیدند و او را رییس جمهور کردند و او نیز صرفا با اتکا به رای مردم توانست برجام را به سرانجام برساند و جالب اینجاست که ترامپ هم وقتی برجام را پاره کرد که صدای پاره شدن اعتماد مردم به دولت در ماه ۹۶ از مشهد بلند شد.

امروز که به رفتار این ملت نگاه می کنیم چقدر نجابت و شعور و همراهی و همدلی و گذشت در خرد جمعی مردم می بینیم که متاسفانه قدر دانسته نشد. قدر شناسی پیش کش؛ برخی با وقاحت به خود اجازه می دهند با زبان توهین امیز و تهدید و تحقیر با این مردم مطالبه گر و عدالت خواه سخن می گویند….مردمی که در همه مقاطع و بحران ها با از خود گذشتگی و نگاه دلسوزانه همه تکالیف خود را انجام دادند اما از حقوق اولیه خود یعنی یک زندگی معمولی محروم ماندند… شرافت و نجابت و مظلومیت مردم ایران در تاریخ جاودانه خواهد ماند و رو سیاهی مردم ستیزان و مخالفین رای و نظر مردم و تضییع کنندگان حقوق انها نیز هیچگاه زدوده نخواهد شد و البته پیروز نهایی مردم بزرگ ایران خواهند بود .

 

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا