اسلایدر / مهمترین مطالبسخنرانی‌هایادداشت‌ها و مقالات شخصی

پیشنهاد منصفانه برای تصویب قانون: کره شمالی و سوریه و چین و ونزوئلا برای حامیان آنها و آمریکا اروپا و ژاپن و کره جنوبی برای غرب زده ها

بنابر روایت اصلی و غالب در جمهوری اسلامی کشورهای غربی و در راس انها امریکا رو به فروپاشی است و جمهوری اسلامی مبتنی بر همین اینده نگری هوشمندانه ! همه تخم مرغ های خود را در روابط خارجی در سبد چین و کره شمالی و ونزوئلا و سوریه و روسیه گذاشته است و با همین رویکرد؛ منتقدین خود را غرب زده و غرب گدا می خواند . من با این نگاه مشکلی ندارم حتما مصلحتی هست که استادان دانشگاه و پژوهشگران و متخصصین روابط بین الملل از آن بی خبر هستند .اما بهتر است این رویکرد به جهان الزامات اجرایی و عملیاتی هم برای طرفین پیدا کند تا بویژه غرب زده ها طعم تلخ بی بصیرتی و نشناختن محیط بین الملل را بچشند و اینقدر نقد و اعتراض نکنند.

بر این اساس من یک پیشنهاد منصفانه و اجرایی به مجلس یا شورای عالی امنیت ملی دارم تا قانونی تصویب کند که سفر همه مقامات و خانواده هایشان و شهروندانی که روایت رسمی مذکور را قبول دارند به غرب ممنوع شود. بر این اساس افرادی که به گزاره بالا باور قلبی دارند رسما در سامانه ای آن را با درج کد ملی ثبت کنند و این اعلام جنبه رسمی و حقوقی پیدا کند تا ورود انها به هر دلیل و بهانه ای به کشورهای غربی رو به فروپاشی تا زمانی که بر این باور هستند ممنوع شود .

و در عین حال محدودیتها برای سفر و مهاجرت و ادامه تحصیل شهروندانی که به کشورهای غربی فاسد و بحران زده و رو به فروپاشی علاقه دارند برداشته شود…

ایا این پیشنهاد منصفانه و عادلانه نیست؟ و سیاه روی نمی کند کسانی که در آن ها غش هست ؟ معنی ندارد دائم از فروپاشی کشورهای غربی و فساد فراگیر در آنها صحبت شود اما برای چکاب پزشکی و خرید لباس و زایمان فرزند و ادامه تحصیل و انتقال پول ناشی از اختلاس و خرید ملک و….

به آنجا سفر و مهاجرت صورت پذیرد .این تهمتها به مقامات نمی چسبد و مشاهده ریاکاری عده ای از جانب مردم پذیرفته نیست.

.این کشورهای مملو از الحاد و فساد و بحران رو به فروپاشی را بگذارید برای همین شهروندان فریب خورده و غرب زده و غافل تا بروند انجا و از واقعیت انجا سیلی بخورند. شایسته است طرفداران روایت رسمی برای نشان دادن واقعیات جهان ؛ فرزندان عزیز خودشان را برای ادامه تحصیل به چین و روسیه بفرستند. برای تعطیلات به ونزوئلا تشریف ببرند و سرمایه های خود را نیز به کره شمالی ببرند تا مردم صداقت در رفتار و کردار و مواضع انها را مشاهده کنند تجربه های حضوری در این کشورها بسیار راه گشاست.

خلاصه انکه به عمل کار براید به سخن دانی نیست.

 

پی نوشت :

این پیشنهاد از منظر نویسنده کاملا جدی است و‌جنبه طعنه و کنایه ندارد … برداشت خواننده محترم است

 

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =

دکمه بازگشت به بالا