یادداشت‌ها و مقالات شخصی

درگذشت استاد قوام

استاد عزیزمان دکتر سید عبدالعلی قوام که دانش روابط بین الملل در ایران بدون شک مدیون تلاش های علمی و پژوهشی و اموزشی ایشان است به دیار باقی شتافت. استاد قوام از آن دسته استادانی بود که نسل ما بیش از دانش علاقمند به شخصیت و منش ایشان بودیم. اصیل ، نجیب ، متین و امروزی .
چقدر سخت است باور رفتن این دانشمندان فرزانه …. دکتر ساعی ، دکتر طباطبایی ، دکتر ثریا، دکتر ذوقی ، دکترفیرحی، دکتر رضوی ، دکتر کاتوزیان و دیگران…. چقدر مردم ایران بدون اینکه بدانند وامدار این عزیزان هستند…. عزیزانی که هیچ وقت مورد لطف و عنایت و احترام و مراجعه حاکمیت نبودند و وظیفه دانش دوستان و فرزانگان تجلیل و زنده نگه داشتن یاد انهاست.
با بخشی از اثار او در لینک زیر اشنا شوید.
http://ghavam.ir/
پی نوشت :
درگذشت دکتر عبدالعلی قوام استاد و پژوهشگر برجسته علوم سیاسی و روابط بین الملل را به جامعه علمی و دانشگاهی ایران تسلیت می گوییم.
اثار مرحوم قوام در سه دهه گذشته بویژه در حوزه مطالعات روابط بین الملل نقش موثری در نگاه علمی و واقع گرایانه به محیط و نظام بین الملل و گذر از رویکردهای کلیشه ای و فروبسته به جهان ایفا کرد و هزاران دانشجوی رشته های علوم سیاسی و روابط بین الملل و ارتباطات از دانش و اثار ایشان بهره مند شدند و درک جدید و راهگشایی نسبت به محیط بین المللی پیدا کردند .
ضمن عرض تسلیت درگذشت این استاد فرزانه به خانواده محترم و همکاران و شاگردان ایشان بویژه در دانشگاه شهید بهشتی امیدواریم دانشوران روابط بین الملل با الهام از این استاد فقید با پژوهش های علمی و تخصصی افق های نوینی در این علم با هدف سربلندی ایران عزیز ایجاد کنند.

گروه روابط بین الملل
انجمن اندیشه و قلم

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا