یادداشت‌ها و مقالات شخصی

توییت های جدید

۱- مسوولان محترم راهپیمایی ‎#غدیر
با سلام و خدا قوت خیلی زحمت کشیدید.مخالفان دین و ایین شبهه می کنند که به نام علی و از بیت المال مسلمین مقادیر زیادی هزینه شده. برای اینکه نشان بدهید مانند علی پاسخگو و نسبت به بیت المال حساس هستید لطفا گزارش دقیقی ازکل هزینه های این مراسم منتشر کنید ‏تا ثابت شود در حکومتی که به نام علی برپا شده تا زمانی که یک فقیر وجود دارد صاحب منصبان حاضر نمی شوند برای مقاصد سیاسی و با هزینه های هنگفت از سرمایه اعتقادی مردم سو استفاده کنند و آتش بر عقیده و باورهای باقی مانده مومنین بزنند.

۲- تمامت خواهی به زبان ساده یعنی
طوری حجاب کن که ما میگیم
خیابان طوری باشد که ما دوست داریم
شبکه های اجتماعی زیر نظر ما باشد
شبکه نمایش خانگی باب میل ما سریال بسازه
کسانی برن مجلس که از ما باشند
این قصه تمامی ندارد حتی رییس اتاق بازرگانی در بخش خصوصی هم باید مورد تایید ما باشد
خانه اندیشمندان هم باید همانطوری باشه که ما می پسندیم….

۳- #قلم در انتهای زنجیره ای قرار دارد که از درد و مسوولیت و دلسوزی اغاز می شود و با خرد و عقلانیت و راه گشایی ادامه می یابد. روز قلم در سرزمینی که دردها انکار می شوند و مسوولیت پذیری وجود ندارد و عقل و خرد به استهزا کشیده می شود و اهل قلم حرمت و منزلت ندارند فرصت تبریک گفتن نیست

۴- تجربه نشان داده ‎#خالص_سازی سیاسی انتها نداره همه را می بلعد اسیاب به نوبت.هیچ کس مصون نمی ماند حتی طراحان و مجریان حذف و طرد و دفع هم به مرور کنار می روند انتهای خالص سازی پوچی و‌هیچی و تباهی است دقت کنید صدا و نشانه های ان را می بینید. احمق ترین افراد حامیان این بازی کثیف هستند.

۵- ارزش نظر و نقد هر فرد تابع ۵ عامل است
دانش و تخصص ، صدق و سلامت نفس، حسن نیت، ادب و تربیت و دلسوزی و خیرخواهی
هر سیستم و تشکیلاتی که منتقدین آن واجد صفات فوق و حامیانش فاقد آن باشد قطعا رو به تباهی است. از این بهتر نمی شود در مسیر حق و صلاح بودن یا گمراهی را تشخیص داد

۶- دوران قیم مابی وقایم موشک بازی تمام شده تا زمانی که رسما اعلام نشود پشت پرده این همه هجمه علیه رییس جدید ‎#اتاق_بازرگانی چیست ومنافع چه کسانی تهدید شده یا تامین نشده که این همه جیغ می زنند ایشان موظف به ماندن دراین مسوولیت هستند.ادعاهای واهی سیاسی و امنیتی مسموع نیست.

۷- ‏چند مسأله که این روزها همزمان با تشدید اعتراضات اصلا به ذهن حاکمان ‎#فرانسه خطور نمی کند
۱- چه کشورهایی در ایجاد این آشوبها نقش دارند ؟
۲- معترضین به دنبال براندازی جمهوری در فرانسه هستند؟
۳- هر گونه تصویر و عکس برداری و‌گزارش نویسی از اعتراضات نقض کننده امنیت ملی فرانسه است.

پی نوشت :حکام عاقل و‌مدبر بجای فرافکنی فقط به علل و ریشه های اعتراض و انتقاد و حتی خشم عمومی‌ می اندیشند که همیشه به نارسایی ها ، کم کاری ها، بی تدبیری ها و انتخاب های غلط تصمیم گیران باز می گردد.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا