یادداشت‌ها و مقالات شخصی

این بار موی بلند مردان هم مساله ساز شده است

روایتی از گسترش دخالت در احوال شخصیه شهروندان

روایتی از گسترش دخالت در احوال شخصیه شهروندان: این بار موی بلند مردان هم مساله ساز شده است
متن زیر نامه یکی از مخاطبان و اعضای محترم کانال اندیشکده خرد و پرسش مهمی است که مطرح کرده و در انتها نیز پاسخ بنده را ملاحظه می فرمایید. این پرسش با اجازه از فرستنده در کانال بازنشر می شود و نشان می دهد تمامت خواهی هیچگاه متوقف نخواهد شد . یک روز می زنان و روز دیگر موی مردان و احتمالا بعد از ان مسایل دیگر و راه پایان دادن به ان افسار زدن به نفس سرکش تمامت خواهی و احترام به ازادی سبک زندگی مردم تاجایی است که حقوق دیگران پایمال نگردد.
پرسش :
سلام و خدا قوت خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر دبیری مهر
بنده از اعضای کانال اندیشکده خرد هستم
مطالب ارزنده و جسورانه شما را می‌خوانم و پیگیر محتویات کانال شما هستم.
من به نوبه خود از زحمات شما در روشنگری و اندیشه ورزی سپاسگزارم.
قطعا اگر راه نجاتی وجود داشته باشد همین راهی هست که شما و امثال شما در پیش گرفته اند.
من یه راهنمایی از شما میخوام.
بنده کارمند یکی از مراکز علمی کاربردی هستم با مدرک کارشناسی ریاضی.حدود۱۵سال سابقه خدمت دارم.از سال۹۷ تا کنون موهای سر من بلند است.از نظر دانشگاه و حراست اشکالی نداشت تا اردیبهشت امسال که رئیس مرکز عوض شد و با هماهنگی حراست استان به روش‌های مختلف مرا مجبور به کوتاه کردن مو کرده اند.
حتی کار به حراست تهران هم کشیده شد.علی رغم اینکه بلندی موی سر خلاف قانون ،عرف و شرع نیست و حتی پیامبر اسلام هم موی بلند داشته اند من نتوانستم ایشان را متقاعد کنم که کار من منکر نیست.
تحمل حرف زور و غیر منطقی برای من بسیار سخت است.
حال تهدید به کمیته انضباطی و اخراج کرده اند.
به نظر شما به مخالفتم ادامه بدم یا موها را کوتاه کنم.
سپاس از وقتی که گذاشتید و خواندید.
پاسخ:
با سلام
درود بر شما و امیدوارم سلامت و موفق باشید
در این خصوص چند نکته را عرض می کنم.
۱- اگر در صورت اخراج از محل کار معیشت و زندگی شما و خانواده دچار مشکل می شوند به قواعد مرکز تمکین کنید البته بعد از همه پیگیری ها و مکاتبات و تلاش ها برای ایستادگی در برابر حرف زور و ناحق انها…. برای مثال با مقامات مافوق محل کارتان نیز مکاتبه کنید و از حرف زوری که به شما می زنند شکوه کنید برای مثال قایم مقام کنونی صداوسیما اقای وحید جلیلی هم موی بلند دارد چرا با ایشان برخورد نمی شود ؟
۲- اگر درامد حاصله از محل کار برایتان موضوعیت ندارد ایستادگی کنید و در صورت صدور هر گونه حکم اداری علیه خود حتما و حتما به دیوان عدالت اداری شکایت کنید زیرا این رفتار مدیران محل کارتان خلاف قانون اساسی و قوانین موضوعه و عرف و شرع است.
۳- در صورتی که راضی باشید نامه شما و پاسخ را در کانالم منتشر می کنم تا مورد توجه قرار گیرد. شاید همین گشایشی ایجاد کند .
خدا پشت و پناهتان باشد
امیر دبیری مهر

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا