اسلایدر / مهمترین مطالب

کارمند بیمه که بیمه نیست

کارمند بیمه که بیمه نیست
امیر دبیری مهر
انچه در زیر می خوانید تجمیع رشته توییت ها من(رشتو) در مراجعه به بیمه ایران شعبه فاطمی برای دریافت خسارت بدنه خودروست . برای حل مشکل خودم مراجعه کردم اما مقرر شد مشکل گشای بچه های بیمه شوم.

امروز راوی عینی خدمات بیمه_ایران هستم صبح ساعت ۶:۳۰ صبح دقیقه رسیدم به شعبه فاطمی بیمه ایران . در خیابان فاطمی روبروی وزارت کشور.. هفت هشت ماشین زودتر از من در صف بودند . ١٠ دقیقه به هفت با صدای سوت کارمند بیمه رفتیم داخل پارکینگ بزرگ . منتظرماندیم تا کار شروع بشه…بعد از بازدید و عکس برداری اولیه مدارک لازم اسکن شد. برخلاف گذشته و دیگر ادارات که دهها کپی می‌خوان درخواست کپی نکردند که به که به نظرم پیشرفت بزرگی بود ! در سالن کناری برای تشکیل پرونده مجددا مدارک خواسته شد که نفهمیدم چرا؟ اگر سیستم متمرکز باشد یکبار اسکن کافی است . اما بهر حال کار سریع انجام شد واقعیت فراتر از انتظار من بود . برای بازدید کارشناس به سالن سه و چهار هدایت شدم بعد از ١٠ دقیقه نشستن در سالن ، کارشناس با رفتاری محترمانه از ماشین بازدید کرد و گفت داخل سالن منتظر باشید. گفتم رفتار محترمانه و چقدر این رفتار در ادارت و شرکت ها و بنگاه‌ها کم یاب است . مثلاً همان کارشناس سالن یک برای تشکیل پرونده از یک سلام خشک و خالی هم دریغ کرد لبخند پیشکش. کارشناس ١٠ میلیون برای صافکاری تعیین کرد و برای تعویض چراغ عقب هم گفت فاکتور بیار.ساعت هشت و نیم کارم در بیمه ایران تمام شد و راهی صاف کاری شدم در مرزداران. درده دقیقه رسیدم اما حضرات صافکار و نقاش تشریف نیاوردند منتظر شرفیابی هستم تا ببینم با برآورد بیمه حاضرند کار را در بیارند. صافکار محترم که از بچه های کرد سنندجه گفت زیر ۱۶ میلیون کار در نمیاد. گفتم انجام بده اگر بیمه داد که داد اگر هم نداد یک خاکی بر سرمان می کنیم. چهارشنبه بعد از سه روز فاکتورها و داغی های ماشین شامل صندوق عقب و چراغ خطر را بردم بیمه ایران شعبه فاطمی. حدودا ۵۰ میلیون هزینه شده بود …کارشناس محترم تاییدفاکتورهای صادره را منوط به تایید نمایندگی خودرو کرد. اعتراض کردم اگر معیار شما نمایندگی است چرا رسما با نمایندگی ها کار نمی کنید تا مشتری هم راحت تر باشه . کارشناس بیمه پاسخی نداشت گفت اقا جون حرف نگفته زیاده…گفتم بگو من می شنوم گفت چه فایده داره گفتم تصور کن به مدیرعامل بیمه ایران میگم گفت چطوری گفتم اهل رسانه هستم قدرت رسانه را کم نگیر کمی نگاهم کرد . انگار اعتماد کرد گفت ۱۷ سال سابقه در بیمه ایران دارم بعنوان کارشناس خسارت اما خودم بیمه نیستم! گفتم شوخی میکنی گفت باور کن من و نه نفر دیگه اینطوری هستیم پرسیدم یعنی بیمه درمان و بازنشستگی نداری؟ گفت نه والله… بهش قول دادم این خواسته به حق او و همکارانش را پیگیری کنم.. از من تشکر کرد اما خیلی امیدوار نبود که اتفاقی بیفتد. من هم امیدوارم مسئولان بیمه مرکزی و بیمه ایران و دوستان خبرنگاری که این رشتو را می خوانند کاری کنند مشکل این عزیزمون حله بشه شمارش پیش منه و اگر لازم شد اطلاعات کامل تر را در اختیار می گذاره

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا