یادداشت‌ها و مقالات شخصی

توییت ها در مخالفت با رفتار بی قاعده در موضوع حجاب

‏* در حالی که دربرابردشمن خارجی نیاز به همدلی و وحدت داریم تا به کیان وتمامیت ارضی کشور هجمه و آسیب وارد نشود آغاز طرح برخورد با زنان و بانوان و‌دختران تحت عنوان بی حجابی از کدام عقل وشعور و درک ناشی می شود من که رد پای ستون پنجم را می بینم تا دسیسه خارجی با نارضایتی داخلی کامل شود.

واقعا تجربه تلخ ١۴٠١ درس عبرت نشد که با زور نمی شود سبک زندگی و پوشش را به مردم تحمیل کرد.

  • ‏والله اگر دانسته یا ندانسته بخاطر طرح ⁧ #حجاب ⁩ ترس و دلهره و دلشوره در جان مردم بویژه دختران معصوم ایران  بیندازید چه برسد به اینکه توهینی شود و‌حقی ضایع شود آتش این ظلم همه دم و دستگاه را خواهد سوزاند. هزار راه نرفته را رها کردید در کوچه بن بست رجز می خوانید؟

 

  • ‏از دیدن فیلمها ‌‌ ‌‌و‌تصاویر منتشر شده از حمله و بازداشت و ضرب و شتم به زنان و‌دختران کشورم به بهانه حجاب بسیار خشمگین و ناراحتم و از سکوت مدعیان دین و اخلاق و غیرت درقبال آن بیشتر . تا زمانی که این اعلام جنگ نظامی و انتظامی علیه بخشی ازجامعه متوقف نشود هر ساعت احتمال انفجار است

 

  • ‏ارشاد و نهی ازمنکر و امر به معروف با رعایت شرایط آن یک چیز است وحمله چند نامحرم مسلح به زنان و دختران و‌کاربرد خشونت و فحاشی ‌‌و‌جریحه دار کردن احساسات جامعه و حراج ابروی کشور چیز دیگری است. مراجع تقلید و مقامات محترم صریحا نظر خود را درباره گزینه دوم که شایع شده بیان کنند ⁧ #حجاب ⁩

 

  • در پی اعتراضات دلسوزانه و نقدهای منصفانه به رفتارهای خشن و نابهنجار وغیر قانونی  علیه شهروندان ظاهرا  به مجریان تذکرداده شده است. احتمالاً ازفردا تا حدی رفتارها تعدیل خواهد شد. البته راه درست، توقف کامل دخالت نیروهای انتظامی و‌ نظامی در مسألهٔ⁧ #حجاب⁩ است. مسألهٔ فرهنگی و اعتقادی،  کار فرهنگی و اعتقادی می‌خواهد.

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا