یادداشت‌ها و مقالات شخصی

آغاز به کار سایت تحلیل ایران

همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد فرخنده پیامبر اعظم (ص) پایگاه تحلیلی و خبری تحلیل ایران رونمایی شد و رسما کار خود را آغاز کرد .

در این مراسم که با حضور دهها نفر از شخصیتهای سیاسی و فرهنگی و رسانه ای و روزنامه نگاران رسانه ها در هتل هویزه برگزار شد بخشهای مختلف سایت معرفی و از آنها رونمایی شد.

دکتر خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مراسم با اشاره به تغییرات فناوری اطلاعات در امر اطلاع رسانی در جهان جدید گفت : امروز مهم تر از تولید و توزیع اطلاعات مساله تحلیل و تفسیر اطلاعات است و امیدواریم سایت تحلیل ایران بتواند در ارایه تحلیل های نو متفاوت موفق باشد .

دکتر گلوردی معاون اجرایی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه منطقه و جهان آبستن تحولات زیاد و متنوعی است و آگاهی در خصوص آنها در لایه های عمیق تر یک ضرورت انکار ناپذیر است گفت : اگر رویدادها و تحولات مهم را مورد تجزیه و تحلیل های واقع بینانه قرار ندهیم  این فرصت را به دیگران داده ایم که تفسیرهای غلط خود را ارایه دهند و منافع و امنیت ملی ایران را نادیده بگیرند.

دکتر گلوردی در ادامه با تاکید براینکه رسانه های کشور باید به سوی خصوصی سازی بروند و بخش غیر دولتی مدافع  اصلی منافع انقلاب و نظام شود ایجاد سایت تحلیل ایران را اغاز تجربه ای موفق در این حوزه خواند و ابراز امیدواری کرد این سایت بتواند رویکرد تحلیلی عمیقی به مسائل و موضوعات کشور و جهان داشته باشد .

در ادامه این مراسم دکتر امیر دبیری مهر سردبیر سایت تحلیل ایران رویکرد تحلیلی  ؛ پرهیز از سیاست زدگی ، جوان گرایی و توجه جدی به منافع ملی و امنیت ملی  را ویژگی های این سایت اعلام کرد و گفت : امروز برای دفاع از هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی باید مساله تولید محتوا را جدی بگیریم وگرنه دیگران این هویت سه بعدی ایرانیان را با تولید محتوای نادرست مورد هجمه قرار می دهند.

سردبیر تحلیل ایران در ادامه افزود : گروه مطالعاتی و تحلیلی تحلیل ایران قصد دارد با درک این مشکل، توجه و تمرکز مخاطب خود را به مهمترین مسائل ایران و جهان در ابعاد سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی جلب کند. تلاش و سعی گروه شورای نویسندگان تحلیل ایران این است که زاویه دید جدید و متفاوتی را برای درک بهتر تحولات مورد اشاره بکار گیرند نگاهی که مبتنی بر اطلاعات درست، تحلیل دقیق و علمی و واقع نگرانه و در صورت امکان و نیاز دارای توانایی در پیش بینی آینده باشد.

وی افزود : از این رو زین پس تلاش خواهیم کرد در هرهفته بین ۴ تا ۶ موضوع و مساله مهم و اصلی را از میان هزاران مساله و موضوع مطرح در رسانه های برگزیده و در نزد متفکران و اندیشمندان، با رویکردی تحلیلی و دقیق مورد بحث قرار دهیم. نفس انتخاب موضوعات خاص در نگاه ما نشان دهنده ترجیحات راهبردی شورای نویسندگان است اما در اطلاع رسانی و تحلیل و تفسیر این موضوعات با تکیه بر انباشت دانش اجتماعی و انسانی و بهره گیری بهینه ازنظریه های موجود اهتمام می شود با آزاد اندیشی و خلاقیت ذهنی و فکری و با در نظر گرفتن منافع و امنیت ملی؛ زمینه های تحلیلی ارتقای قدرت و اقتدار ملی ایرانیان را در ذیل حاکمیت  جمهوری اسلامی فراهم سازیم.

در انتهای این مراسم شرکت کنندگان  پرسش هایی را در خصوص شکل و محتوای سایت تحلیل ایران مطرح کردند.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با عرض سلام خوشحالم ازاینکه جناب اقای دکتر دبیری مهر به عنوان سردبیراین سایت تحلیلی انتخاب شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =

دکمه بازگشت به بالا