برنامه رادیوییمصاحبه و گفتگو

پیامدهای اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰

سوم شهریورماه سالروز اشغال ایران در جنگ جهانی دوم توسط دو کشور متخاصم از جبهه متفقین یعنی بریتانیا و شوروی سابق هست و این اتفاق بین المللی اثرات مهم و ویرانگری در حوزه ملی ما داشته و همین مسئله باعث خلق اثار گوناگونی در حوزه های هنر، داستان و حتی موسیقی ما بوده برای مثال شما عزیزان با مجموعه های تلویزیونی مثل هزار دستان، در چشم باد، کیف انگلیسی، مدار صفر درجه و غیره اشنا هستید که اینها یا مستقیم به تبعات جنگ جهانی دوم در ایران پرداختند یا به ان مسئله اشاره کردند اما واقعیت این هستش که این رخداد خیلی مهم تر هست، خیلی درس اموزتر هست و قابل تامل تر از انی است که کار شده و همچنان نیازمند این هستیم که درباره سوم شهریور هزار و سیصد و بیست مطالعه کنیم، بیندیشیم، گفت و گو کنیم و از ان بیاموزیم برای ساختن ایران عزیزمون در اینده، از این رو اقای دکتر امیر دبیری مهر به سراغ اقای دکتر جواد منصوری پژوهشگر تاریخ معاصر و اقای دکتر مجتبی مقصودی دانشیار علوم سیاسی رفتند و پیرامون همین موضوع گفت و گو کردند.
علاقمندان می توانند این برنامه رو چهارشنبه هفدهم شهریور ماه از ساعت دوازده از روی موج اف ام ردیف نود و چهار مگاهرتز شنونده باشند و تکرار ان را در پنجشنبه هجدهم شهریور همان ساعت یعنی دوازده بشنوند.
@goftavard_radio_tehran
#جام جم #صداوسیما #صدا #رسانه #ملی #ایران #رادیو #رادیوتهران #گفتاورد #جنگ #جنگ_جهانی #کشور #وطن #شوروی #بریتانیا

 

لینک دانلود برنامه 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا