اسلایدر / مهمترین مطالببرنامه رادیوییمصاحبه و گفتگو

گفتگو با فرزندان شهید کاظمی و شهید ایرلو درباره حاج قاسم سلیمانی

به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در برنامه گفتاورد رادیو تهران با فرزندان شهید احمد کاظمی و شهید حسن ایرلو درباره سردار سلیمانی گفتگو کردم . مشروح این گفتگو را در لینک زیر بشنوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، علی ایرلو فرزند شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن که به تازگی بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفته است یکی از مهمان برنامه گفتاورد رادیو تهران در این روز بود. او درباره روند پیشرفت بیماری پدرش گفت: مساله ابتلای پدرم به کرونا را به ایران اطلاع‌رسانی کردیم در ابتدا ایشان در صنعا بستری شد ولی به دلیل اینکه در جنگ شیمیایی شده بود امکان بهبود در آنجا وجود نداشت و در نهایت به ایران منتقل شدند و به بیمارستان بقیه‌الله تهران آمدند اما متاسفانه به دلیل تاخیر در جابجایی و تاخیر در پاسخ به درخواست انتقال ایشان شهید شدند.

علی که کوچکترین فرزند شهید ایرلو است درباره رابطه با پدرش می‌گوید: پدر من تمام زندگی را مشغول خدمت بود هم آن زمانی که در جبهه های مقاومت بود و هم زمان‌هایی که هفته ها ماموریت بود. در این میان شاید یک روز و حتی شاید چند ساعت در منزل بود. از مجموع ۲۳ سالی که من زندگی کردم شاید در مجموع یکسال هم با او نبودم.شهید ایرلو خدمت به بندگان خدا را عبادت می‌دانست.
علی ایرلو همچنین مظلومیت شهید ایرلو و دل نازک او در برابر دوستان و مقاومت ایشان در برابر دشمن و سادگی زندگی شخصی را از ویژگی های بارز او عنوان کرد.

مهمان دیگر این برنامه محمدسعید کاظمی فرزند شهید احمد کاظمی از فرماندهان برجسته ایرانی بود. محمدسعید با بیان اینکه به علت ماموریت های زیاد پدر زمان کمی را در کنار او بوده است، گفت: ولی خوشبختانه این رابطه کیفیت خوبی داشت. به گفته محمدسعید، شهید کاظمی پس از ۸ سال جنگ ماموریتش تمام نشد و ۸ سال هم در کردستان بود. با این حال در زمان اندکی که در خانه بود سعی می‌کرد در درس و تفریح فرزندانش دخالت داشته باشد.
او اخلاص را خاصیت مردان خدا دانست و گفت: این ویژگی در پدر من هم بارز بود به طوری که بعد از رفتن او، متوجه بسیاری از خدمت ها و کارهایی نیکی که انجام داده است شدیم.
به گفته او شهید کاظمی زمانی که در جشن فتح خرمشهر حضور می‌یافت حتی اشاره به حضورش در فتح خرمشهر نکرده بوده است چه برسد به اینکه درباره فاتح بودن خودش در خرمشهر چیزی بگوید. حتی زمانی که سریال و فیلم هایی را در جمع خانواده می‌دیدند که شخصیت او را شبیه سازی کرده بودند او کلامی در‌این‌باره نمی‌گفته است.
او این ویژگی را در حاج قاسم سلیمانی هم به عینه تجربه کرده بود . زمانی که حاج قاسم یک هفته پس از آزاد شدن حمص با خانواده کاظمی دیدار داشت ولی هیچ مطلبی در این‌باره بازگو نکرده بود.
در میان این برنامه نیز گفتگوی تاریخی شهید احمد کاظمی با رفیقش، مهدی باکری که از طریق بی‌سیم و ساعاتی قبل از شهادت باکری صورت گرفته است پخش شد. در این مکالمه شهید باکری شهید کاظمی را به دیدن منظره ای باصفا( اطراف دجله )دعوت می‌کند.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی با شناسه tehraan۳۶۰@ پیدا و همراهی کنید.
همچنین علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا