اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

پایان دورانی و آغاز دورانی جدید

 به نام پروردگار دانا و توانا و مهربان و هدایت گر

  رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا

پروردگارا! مرا با ورودی نیکو و صادقانه وارد (کارها) کن و با خروجی نیکو بیرون آر و برای من از پیش خودت سلطه و برهانی نیرومند قرار ده . آمین یا رب العالمین

 

پیش  و بیش از هر اندیشه  و سخن و کرداری سجده ستایش در برابر خداوند متعال فرود می اورم که بدون لطف و نعمتها و هدایتها و مهربانی ها و عنایات ویژه او بی هیچ مبالغه و مجامله ای از هیچ هم کمترم . در ۲۵ سالی که گذشت و از روزی که در ابتدای جوانی یعنی ۱۸ سالگی وارد باغ مصفای جام جم شدم و کارم را در رادیو و تلویزیون اغاز کردم تا امروز که از نظر اداری به افتخار بازنشستگی نایل امدم همواره مستظهر به حمایت و هدایت حضرت حق بودم وگرنه کم نبودند بد دلهای نابکار و کژاندیشی و متظاهر و دین فروشی که چشم دیدن استقلال رای و ازاد اندیشی و نوآوری را نداشتندوبرای تخریب وتضعیف من و امثال من در این سالها از هیچ خباثتی فروگذار نکردند و ناسپاسی است اگر نگویم که البته کم نبودند انسانهای مومن و مخلص و نیک اندیش و بزرگواری که با تجربه و دانش و مهرشان همواره من را مرهون الطاف خود کردند و حقیقتا دست خدا در زندگی ام بودند و هستند و هر آنچه اموختم و تجربه کردم را مدیون انها می دانم.

در ۴۴ سالگی از کار و مسئولیت های اداری در صدا وسیما بازنشسته شدن ، برای من مایه بسی سعادت و خوشبختی است زیرا با تجربه ای انباشته از فعالیتهای متنوع در حوزه  رسانه ، روابط عمومی  و ارتباطات ؛خبر واطلاع رسانی  ، تبلیغات ، فرهنگ و هنر و…در  ابتدای قرن جدید دور جدیدی از زندگی فرهنگی  و هنری و رسانه ای خود را با قلبی پر امید و ذهنی روشن و مملو از ایده و انگیزه و دستانی بازتر و رها از قید و بندهای قبلی اغاز می کنم تا بتوانم کارهای انجام نداده را به سرانجام رسانم و ایده های تحقق نیافته را جامه ی عمل بپوشانم.

در این ۲۵ سال که مانند عمر با چشم بر هم زدنی گذشت تجربه های تلخ و شیرین فراوانی داشتم از جمله اغاز به کار در روابط عمومی صداوسیما در سال ۱۳۷۴ ، خبرنگاری درحوزه برون مرزی ، سردبیری خبر در واحد مرکزی خبرسابق (خبرگزاری صداوسیمای امروز) ؛ سردبیری و کارشناس مجری برنامه های گفتگو محور در رادیو و تلویزیون بویژه رادیو که رسانه محبوب من است و  و ورود به عرصه مدیریتی در سن ۲۴ سالگی با مشاورت ارتباطات و امور بین الملل صداوسیما، دبیری شورای ایرانیان خارج از کشور، مدیریت خبر شبکه جهانی سحر ، مدیر تدوین و توسعه سیاست های رادیو ، مدیر برنامه ریزی استراتژیک سازمان ؛ مشاورت معاون برنامه ریزی و نظارت و مدیرکلی نظارت و ارزیابی برنامه های سیاسی وبرون مرزی و اخبار رادیو و تلویزیون …..

برای نخستین بار است که از سوابق کاری ام بطور علنی نام بردم زیرا در دوران فعالیت اداری ام همیشه به پرهیز از خود نمایی  و شائبه ی سوء استفاده از موقعیت شغلی مقید بودم.

به امید خدا طرح تالیف کتاب خاطراتم از دوران کار در رسانه ملی را از دوران ریاست علی لاریجانی ؛ ضرغامی ، سرافراز ، علی عسکری تا پیمان جبلی را در ذهن دارم که منتظر حامی و پشتیبان برای تهیه و انتشارآن  هستم و مطمئن هستم اثرخواندنی و ماندگاری خواهد شد و بسیاری از ناگفته ها را انجا خواهم گفت تا از چهره مظلوم بدنه ی هنرمند و کاربلد رسانه غبار روبی کنم . از چهر های موفق و درخشان ومردمی رسانه مانند مرحوم مجتبی جبل عاملی ، مرحوم محمد هنردوست ، دکتر حسن خجسته باقر زاده و….برخی نان به نرخ روز خورهای نابلدمانند …. خواهم گفت تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

در این سالها همیشه در  جذب و اموزش جوانان مستعد و با اخلاق و کاربلد تلاش کردم و به لطف خدا همه ی انها امروز در رسانه با موفقیت می درخشند و حتی یک مورد موجب شرمساری ام نشدند و دعای خیر انها بدرقه راهم بوده و هست .

افتخار می کنم که بعد از ۲۵ سال حضور و فعالیت شبانه روزی در رادیو و تلویزیون وقتی وارد جام جم می شوم از دیدن همکاران خوب حراست در ورودی های سازمان تا کارکنان و مدیران بخش های مختلف خرسند شده و با سربلندی در جام جم قدم می زنم و نه تنها شرمسار از هیچ کردار و عملکردی نیستم بلکه به گذشته ی کاری بر خود می بالم و فراتر از همکاری حرفه ای ، با صدها انسان هنرمند و رسانه نگار دوست و رفیق هستم و این ارتباطات سرمایه اجتماعی و ارزشمند نامیراست .

غیر از تدریس در دانشگاه و تحقیق و مشاوره در حوزه های ارتباطات و فرهنگ و سیاست که پیشه ی همیشگی من بوده و تا زمانی که عمرمجال دهد ادامه خواهد یافت تا اطلاع ثانوی  فعالیتهای رسانه ای غیر اداری من از جمله سردبیری و اجرای برنامه گفتاورد رادیو تهران وکارشناسی و نویسندگی در برنامه ها همچنان پابرجاست .

گفتنی است بسیاری از دوستان و همکاران رسانه ای و فرهنگی در بیرون از سازمان از ماهها قبل که از تصمیم من مبنی بر بازنشستگی مطلع بودند لطف کرده و پیشنهادهای متنوعی را برای همکاری ارایه دادند که هنوز درباره هیچ کدام تصمیم نهایی اتخاذ نکردم تا در فراغت بهترین گزینش انجام شود تا بتوانم منشا اثر بهتر و بیشتر شوم .

در انتها از همه همکاران عزیزم در سازمان صداوسیما بابت تقصیر و قصورهای صورت گرفته حلالیت می طلبم  و امیدوارم در فعالیتهای آتی از دانش و تجربه و هنر این عزیزان بهره مند شوم .

 

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا