یادداشت‌ها و مقالات شخصی

سه فیلمی که در نوروز دیدم

در تعطیلات نوروز امسال مثل اکثر سالها در شهر خودمان تهران ماندم تا تجربه کم‌‌نظیر زندگی در تهران را در دو هفته اول فروردین از دست ندهم . ورزش و مطالعه و خلوت انشالله سفرها را گذاشتم برای بعداز تعطیلات رسمی . از پیشنهادهای سفر و‌مقاصد جذاب و همراهی همسفران خوب استقبال می کنم . لطفا خصوصی پیام بدهید.

القصه در این چند روز سه فیلم سینمایی را در پردیس ایران مال و‌ پردیس زندگی تماشا کردم.

موقعیت مهدی را شخصا و بخاطر برخی دلبستگی ها و نوستالوژی ها دوست داشتم هر چند فیلم شاخص و برجسته ای نیست اما تلاش محافظه کارانه ی هادی حجازی فر برای روایت شاعرانه از زندگی مهدی باکری ستودنی است . اما این فیلم فاقد پیام و صدایی است که تلنگری باشد برای ارباب زر و زور و تزویر که از نردبان خون شهدا بالا رفتند و هر روز آرمان‌های شهیدان را با تیغ و تسبیح و طلا به سخره می گیرند اما قلبن هیچ تعلق خاطری با شهیدان ندارند، بازی خانم شاهی بعنوان همسر اقا مهدی عالی بود.

مرد بازنده ضعیف ترین کار محمد حسین مهدویان است اما با بهترین بازی جوادعزتی . اما این ژانر معمایی در بازار ضعیف و مبتذل سینمای ایران ارزش دیدن دارد.

شادروان هم طنزی است میان مایه متناسب با ذایقه توده های مردم .نوعی نازل از تیپ کارهای منوچهر هادی . نگفتم #رضا_عطاران زیرا عطاران انصافا با نمک و شیرین است .فاقد مضمون و جاذبه های هنری که گاهی تصادفی خنده ای را بر لب می نشاند و ارزش دیدن هم ندارد.

سینمای ایران روزگار خوشی ندارد فقط حاشیه های نان و اب داری برای پولشویی ، سلبریتی ها و زرد نویس ها و عوام دارد و از متن تهی است .

#سینما #موقعیت_مهدی #مرد_بازنده #شادروان #تهران #نوروز۱۴۰۱

 

@andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا