اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

خواستن یا توانستن

من سالهاست می گویم خدمت رسانی به مردم ایران از نوع خواستن است نه توانستن….. مراسم اربعین امسال نشان داد حکومت اگر بخواهد یک ساعته ویزا صادر می کند همه بانکها به مردم ارز می دهند اینترنت رایگان ارایه می شود بطور هوشمند و بدون مراجعه به بانک وام بدون سود به حساب شما واریز می شود…عوارض بین راهی حذف می شود…با پرداخت ۱۸ هزار تومان بیمه صد در صدی می شوید و دهها خدمت بی منت و آسان دیگر ….به شما ثابت شد اگر کم و کسری در زندگی داریم ناشی از نخواستن حاکمان است نه چیز دیگر….
یا حسین که همیشه نام و یاد تو روشنگر و هدایت بخش است.

پی نوشت:

در پی نکته ای که چند روز پیش نوشتم و خیلی مورد توجه مردم در شبکه های اجتماعی قرار گرفت …باید اضافه کنم مشکلاتی که در روزهای اخیر گریبان‌گیر زوار محترم اربعین شده و نارسایی ها در خدمت رسانی به چند مساله باز می گردد….
اول اینکه بیشتر مشکلات به عراق مربوط است نه ایران و دنباله مشکلات به مناطق مرزی ایران کشیده شده …
دوم اینکه میزان تبلیغات و دعوت و زمینه سازی برای حضور در راهپیمایی اربعین بسیار بیشتر از ظرفیت و ساختارهای لازم برای چنین مراسمی است …و سیستم پشتیبان دچار اختلال شده است …با وجود اینکه همه امکانات و ظرفیت‌های کشور از صدر تا ذیل برای مراسم اربعین بکار گرفته شده اما بیش از یک مقداری امکان پاسخگویی به تقاضاها وجود ندارد نکته ای که از قبل پیش‌بینی نشده بود..

سوم اینکه بطور طبیعی وقتی در کنار شوق بسیاری از مردم برای بهره مندی از جنبه های معنوی و اجتماعی این کنگره بزرگ حسینی ؛ دستگاه تصمیم گیر در کشور مشوق های مادی مثل وام و اینترنت رایگان و ….را مطرح می کند تمایل به شرکت در این مراسم تقویت می شود در حالی که امکانات لازم همه جانبه فراهم نیست و نمی توان براورد صحیحی از حجم تقاضاها داشت که باعث بروز مشکل می شود…امیدواریم از تجربه امسال برای برگزاری بهتر مراسم سال بعد استفاده شود.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا