مصاحبه و گفتگوویدیو و فیلمیادداشت‌ها و مقالات شخصی

در گفتگویی متفاوت از تلویزیون پخش شد: تحلیل علل خشم اجتماعی در ایران و روش صحیح مواجهه با آن

دکتر امیر دبیری مهر پژوهشگر علوم انسانی دیشب  با حضور در سیما و شبکه سلامت در گفتگویی زنده و صریح پیرامون افزایش خشونت اجتماعی در هفته های اخیر و ریشه ها و علل آن گفت: خشم با خشونت متفاوت است خشم یک امر غریزی و طبیعی است که اگر مهار شود شجاعت است و اگر نباشد ترسویی و بزدلی است  اما خشونت یک امر اجتماعی است که اغلب بی عدالتی و فساد منشا آن است و نباید با آن بعنوان یک مسأله فردی مواجه شد.
وی درباره اعتراضات اخیر در ایران گفت.: جامعه سالم اهل اعتراض و انتقاد و مطالبه گری است و نباید از اعتراض وحشت داشت….مهم این است که مسوولان خود را در قبال مردم و صاحبان اصلی کشور مسوول بدانند و صدای مردم را بشنوند.
دبیری مهر درباره اظهارات تحریک کننده برخی درباره ضرورت ادامه فیلترینگ و محدودیت اینترنت گفت ..این مواضع و تصمیم های احتمالی موجب افزایش خشم عمومی می شود و باید از ان پرهیز کرد.
مشروح این گفتگوی متفاوت تلویزیونی را در لینک زیر ببینید. زمان این گفتگو ۴۵ دقیقه است.

لینک مشاهده گفتگوی تلویزیونی

http://www.telewebion.com/episode/0x29b4f91

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا