اسلایدر / مهمترین مطالبدرس گفتاریادداشت‌ها و مقالات شخصی

در این جنگ خیابانی همه بازنده اند:نه ازادی بدست می اید نه امنیت

فیلم ها و عکسهایی که از خشونت ها در کوی و برزن منتشر می شود روح همه ما را خسته و‌خشمگین کرده…. خشونت معترضین را برای معترضین می فرستم و نهیب می زنم که با خشونت کار به جایی نمی رسد پاسخ می دهند موشک جواب موشک… خشونت نیروهای سرکوب یا انتظامی و امنیتی و لباس شخصی ها را برای مسوولان و حامیان نظام می فرستم و نهیب می زنم که این رسم حکمرانی نیست ایشان هم می گویند چرا فقط یک طرف را می بینی …اونها اول شروع کردند…

روز به روزداره تصاویر و فیلم ها وحشتناک تر می شود…جنگ خیابانی در حال شکل گیری است دیگر رویارویی اعتراض و کنترل نیست…یک جنگ تمام عیار است با سینه هایی پر از نفرت و خشم و دهان های گشوده و چشم های بسته و دستان‌ اماده جنایت .به نظرم با ادامه این روند معترضین و حکومت به مرور به حاشیه می روند..چند گروه اجتماعی به جان هم افتادند با لباس ها و پوشش های گمراه کننده… قصد حذف هم را دارند …یکی در پوشش اعتراض و دیگری در پوشش سرکوب .مگر می شود معترضی با شعار زن زندگی ازادی این‌چنین پلیس کشی و بسیجی کشی کند ؟ مگر می شود نیروی بسیجی و انتطامی با ادعای حفظ امنیت اینچنین با خشم به جان مردم بیفتد و به قصد مرگ بزند و تخریب کند؟ شما باور می کنید؟ من باور نمی کنم…اینجا و در این مرحله ریش و قیچی دست حاکمیت است که با میانداری و میدان داری جلو ادامه این وضع بی سرانجام را بگیرد…اگر کسانی به خطا می اندیشند که با ادامه این وضع طرفی خواهند بست و نفعی خواهند برد و ادامه این ستیز خیابانی و خشن و خونبار برنده ای دارد سخت در اشتباه هستند نه تاریخ خواندند نه ایمان دارند و نه از علوم اجتماعی اگاهی دارند …ادامه این مسیر نه ازادی است نه امنیت بلکه ویرانی و تباهی است. هیچ برنده ای ندارد همه بازنده خواهند بود.

 

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا