یادداشت‌ها و مقالات شخصی

حلقه اجماع جهانی حقوقی علیه جمهوری اسلامی تنگ تر شد.

بعد از مصوبه شورای حقوق بشر درباره تشکیل کمیته حقیقت یاب امشب بعد از اجماع سازی آمریکا ؛ دولت جمهوری اسلامی از کمیسیون حقوق بشر زنان و دختران سازمان ملل اخراج شد.

به نظر می رسد علی رغم نصایح و پیشنهادهای فراوان عقلا و نخبگان و با بی اعتنایی به پیشنهادها و بی تدبیری در اتخاذ تصمیمات حاکمیتی در نحوه مواجهه با اعتراضات سه ماه اخیر و مستند سازی و مدرک سازی های متعدد ؛ مجموعه اقدامات تحریمی و تهدیدی علیه جمهوری اسلامی وارد فاز جدید و بی سابقه ای شده و به نظر می رسددر هفته های اینده افزایش و تشدید می یابد .

این فشارها شامل مجموعه ای از اقدامات مالی و حقوقی و سیاسی و رسانه ای است افزایش قیمت دلار یک نمونه ان است که در صورت رسیدن به قیمت ۴۰ هزار تومان می تواند منجر به واکنش های جدی دربازار شود..

https://www.reuters.com/world/middle-east/iran-likely-be-ousted-un-womens-body-2022-12-14/

 

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا