یادداشت‌ها و مقالات شخصی

هوالباقی

هوالباقی

‏درگذشت جمعی از هموطنان‌مان از جمله آقایان رییسی وامیرعبداللهیان درحادثه سقوط بالگرد را به مردم بویژه به علاقمندان ایشان تسلیت عرض می کنم. عملکرد و‌کارنامه مسوولان همواره در خاطره مردم ایران باقی خواهد ماند.

‏خداوند متعال همه درگذشتگان را مورد رحمت و مغفرت قراردهد.

پی نوشت:

جامعه‌استبدادزده و دورافتاده از توحید

جوامع استبداد زده نمی‌توانند دیندار و دین باورباشند. البته می‌توانند شریعتمدار و‌فقه‌مدارباشند.

دینداری روی ستون توحید ‌‌و خدا باوری  و وحدانیت بنا شده‌است . یعنی  به خدا باورداشتن و‌ به صفات ذاتی و افعالی او قائل بودن و از همه مهمتر خود را خدا ندانستن و بنده او فرض کردن و رعایت ادب بندگی داشتن  یعنی متواضع بودن است و‌ پرهیز از قضاوت.

در جوامع استبداد زده همه یک خدای کوچولو و بالقوه روی زمین هستند و فقط دنبال فرصت برای خدایی کردن هستند البته از نوع فراعنه !

قضاوت می‌کنند می‌بخشند حکم صادر می‌کنند برخی را جهنمی و برخی را بهشتی فرض می کنند و هر آنچه که جزو شئون خداوندگار است از آنها سر می زند.

حکایت این روزهای ما را ببینید.

شیطان سازی ها ، فرشته‌سازی ها و خارج شدن از ساحت عقلانیت و انصاف و وجدان

از جانب  طیفهای خداگونه اما خدا ناباور که متاسفانه اکثریت هم هستند

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا